30/06/2018

Junilistan


Rolig vardagshändelse:
Första mötet med "Investigator"-gruppen. Lauras ihopplock var tjejer som hörs och ses för att prata, lära och peppa varandra om sparande, investeringar och vardagsekonomi. Jag var lite skeptisk från början men är nu otroligt positiv och inspirerad!

Och den spontana aw'n med Johan som slutade med en riktigt mix n' meet kväll där både fd kollegor från Polopoly droppade in med även Johans nya kollega, Toffe, några av hans vänner och kollegor därtill. En sån där kväll som är ovanlig i Sverige men tillhörde vanligheten i både Milano och i London.

Bästa helg-happening:
Myshelgen med Johanna och hennes finfina barn. Medan våra män var ute och roade sig ihop hade vi en heldag/helkväll ihop med massa barnlek, grillning, barnnattning och satt sen ute och drack te och pratade till efter 01 på natten. Jag älskar övernattningar! Kvalitetstid på ett helt annat sätt.

En riktigt bra kväll:
Kontorets sommarfest! Helt klart den bäst organiserade företagsfesten jag någonsin varit på. Hästlängder ifrån de jag planerat åt mitt förra jobb...

Även midsommar krävs att nämnas. Supermysigt och roligt!

Något extra bra jag har gjorde:
Började cykla till jobbet några dagar i veckan och cyklar då lite över en och en halv mil per dag. Jag är en ovan cyklare som ser fran emot att bli en snabb, stark och van sådan.

Månadens bästa låt/låtar:
Gamla godingen "Waivin' Flag" med K'naan.

Bok jag läste / lyssnade på:
Den hemliga kvinnan - Anna Ekberg.

Nya inköp:
Min cykel! Efter en del letande och sökande blev det hybriden Crescent Femto och jag är faktiskt väldigt nöjd. Den är lättcyklad och en god vän längst vägarna.

Smarrig måltid:
Raclette-middagen hemma hos vänner i början av månaden. Svensk sommarkväll, terrass med kvällssol och en riktigt god, kul och annorlunda middag i goda vänners sällskap.

En annan god och trevlig middag värd att minnas är finansmiddagen på koppartälten företaget bjöd oss på redovisning på i mitten av månaden.

Träningsstatistik:
Utöver mina 5 mil cykelträning per vecka så tränar jag crossfit en lunch i veckan ihop med kollegor och en timme yoga (nästan) varje helg. Juni har varit en bra träningsmånad.

Månadens bästa film, serie, dokumentär eller tv-program:
Det är sommar och vi har inte sett en enda film. Kämpar fortfarande med säsong 3 av Billions men vi sitter hellre ute om kvällarna än framför TVn. Inte ens fotbolls-VM har vi hittills inte följt, pinsamt men sant.

Månadens sämsta:
Mitt livs första parkeringsböter. Och dykelvägen hem när himlen öppnade sig och jag kom hem blöt inpå underkläderna. Och den fortsatta gräsallergin som drar ner mig både fysiskt och psykiskt.

Ett minne jag kommer bära med mig från den här månaden:
Introduktionsdagen på jobbet. Och sommarfesten!

Vad ser jag fram emot kommande månad:
Efter massor av härliga sommardagar i Stockholm och dess omgivning ser jag nu fram emot en utlandssemester. Sol, hav och miljö + kulturombyte ihop med vänner.

xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...