17/06/2018

Introduktionsdag och sommarfest






15 juni, vilken dag att minnas! Jag måste verkligen ge cred till mitt företag för deras fantastiska förmåga att organisera härliga tillställningar. Varje gång någon fyller jämt, går i pension eller slutar fixar de massor av gott, smyckar matsalen i passande tema och bjuder in till fika med fina tal. Så jag kanske skulle kunnat förstå att även sommarfesten skulle vara något utöver det vanliga men ändå blev jag otroligt positiv.

På dagen hade jag min introduktionsdag vilket alla nyanställda bjuds in till. En heldag med föreläsningar av de högsta cheferna, gruppdiskussioner, lunch och mingel. Jag lärde mig massor om företaget och våra olika bolag och avdelningar, lärde känna många nya kollegor och kände mig väldigt inspirerad när dagen var slut. Har aldrig jobbat på ett företag som erbjudit en liknande introduktion och är superimponerad av initiativet. 

på gott och ont låg sommarfesten samma dag. Jag fick en kvarts paus innan det var dags att möta upp avdelningen för att gå mot festen som började på kontoret. Vi blev indelade i lag, tilldelade en goodie bag med varsin skumpa och tilltugg och påskjussade på ett par bussar som skulle ta oss genom stan. Vad eftermiddagen/kvällen skulle erbjuda var hemligt. På bussen hann vi med ett antal sommarsångar, många skålar och stoj. Vi blev sen avsläppta nere på skeppsbron och ledda på en båt där mer skumpa samt lite snittar väntade. Under båtfärden skulle vi i lag minda kransar och skriva en varsin snapsvisa till Bamse-melodin. I ett par timmar guppade vi genom skärgården innan vi kom fram till Atipelags brygga. Där blev det fem-kamp och sedan en flera danser kring midsommarstången innan vi fick tillfälle att byta om och mingla runt lite innan det var dags för middag. Vi blev bjudna på typisk midsommarmat och grillbuffé, och iom att vi var 10 lag som gjort en snapsvisa blev det även över 15 snapsar. Sen blev det prisutdelning, live band och dans innan bussar tog folk in till stan på önskad tid. Jag tackade för mig vid midnatt, otroligt trött men glad.

Sen den här dagen har jag varit lite extra motiverad att gå till jobbet. Lite extra inspirerad i mitt jobb och mycket mer positiv till mitt arbete vilket så klart känns väldigt roligt iom att jag första månaden var lite tveksam om jag verkligen kommit rätt... 

xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...