11/07/2018

Mys på Fjäderholmarna


Jag har sagt det förr och säger det igen, man borde turista mer i sin egen stad. Jag var så bra på det när jag bodde i London och Milano där jag näst intill varje vecka googlade fram sevärdheter i och omkring städerna som jag sedan besökte. Men i Stockholm är jag helt enkelt inte lika bra. Här besöker jag mest de platser jag redan känner till och vet mig tycka om. Enklast så. 

I helgen hade jag och barndomsvännen bestämt att ses och ha en hel sommardag ihop. Helt plötsligt flödade alternativen på öar och andra mysiga platser att besöka och till slut bestämde vi oss för fjäderholmarna. Nära, enkelt och mysigt. Det var flera år sedan jag var där och min väninnan hade aldrig varit där. Dagen blev helmysig. Vi traskade runt ön, spanade in hantverksbodar, åt gott och pratade om livets upp och nergångar. Men en sån där riktigt bra dag.  

På kvällen flög vännen till Norrland medan jag tog en promenad över söder hem till pappa där katten, mina föräldrar, hunden och en annan väninna väntade eftersom det var matchkväll och Sverige skulle möta England i kvartsfinal. 

xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...