12/04/2016

Utomhuskontor


Igår tog jag tillfälle i akt att jobba hemifrån. Jag, som många andra, har den lyxen att företaget godtar att man jobbar hemifrån. Men mitt kontor, liksom många andra, ser helst till att man inte gör det för ofta. Fast det är outtalat, något man måste förstå själv. 

Hur som helst gör jag det väldigt sällan men igår passade jag på. Jag hade datorn och allt jobb jag behövde hemma, solen sken och jag kände att det var dags för en hemmajobbardag och så blev det.

På förmiddagen satt jag inne och arbetade undan det jobbigaste. När jag sedan satt i jobbsamtal i en timme passade jag på att sätta mig på altan och först då insåg jag hur skönt det var ute så efter lunch tog jag med mig datorn ut, satte mig i skräddarställning i solen och jobbade vidare. Helt underbart. 

För varje dag som går älskar jag min trädgård mer och mer. När arbetsdagen var slut hann jag även att plantera resterande plantor från söndagens inköp, gjorde fint och vattnade. Det som för ett år sedan skulle låtit så tråkigt i mina öron är plötsligt något väldigt roligt. Tänk så man ändras. 

På kvällen kom C dragandes med sin nya leksak, en EU-moppe som han ska swisha fram och tillbaka till jobbet på. Medan han lekte med den mötte jag upp Robert för en spännande lägenhetsvisning på 14e våning i ett av de K-märkta fd Vattenfallshusen. Husen är utifrån fula som stryk och ligger nere vid Råcksta t-bana och vi har varit nyfikna hur priserna kan vara så höga för dessa lägenheter men vi fick svaret. Lägenheten var fantastiskt fin och hade en helt otrolig utsikt. Efter visningen tog vi en långpromenad ner till fina Råcksta begravningsplats och vidare runt Råcksta träsk. 

Idag fyller jag år och dagen är fullplanerad av skoj, plus lite jobb.

xoxo

2 comments:

  1. Så lyxigt att kunna jobba hemma 🙂 Hoppas du har en härlig födelsedag! Grattis igen och stor kram

    ReplyDelete
  2. Hej. Härligt att kunna jobba från trädgården. Vi har det likadant, vi får men underförstått är det inte så populärt. Kram

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...