06/04/2016

Rooibos Chai latte



Igår efter jobbet träffade jag upp Marie, en kompis från Londontiden, och vi tog en sån där riktigt långfika på Espresso house. Jag var mycket mer av en fika-människa förr i tiden, kunde sitta i timmar på ett café med vänner och bara sippra te och snacka skit. Sorgligt nog kan jag knappt minnas sist jag gjorde det, förutom igår då. 

Jag och Marie sågs på Espresso House vid Hötorget och jag beställde in deras nyhet (tror jag?), en Rooibos Chai latte. Jag har alltid älskat chailatte och saknade det som sjutton när jag bodde i Italien så det är ofta det givna alternativet när jag går på café. Rooibos chailatte smakar som en vanlig chailatte skulle jag säga, men tee't är istället gjort på den afrikanska rooibos-busken vilken även ger den sin orangea färg. Det var gott och det var himla mysigt med en kväll på caféet. 

Väl hemma sen blev det en sen middag. Jag lagade veggobiffar och vi åt middag framför tv'n och ett avsnitt av Suits. Dvs en riktigt slö kväll. 

På jobbet har jag, med en del hjälp från min tålmodiga chef, klarat mig igenom ett väldigt mycket mer komplicerat månadsbokslut än vanligt vilket känns skönt. Idag ska de sista rapporterna in och sen är det lugnt på jobbet ett tag. 

xoxo

5 comments:

  1. Mysigt att fika med en vän och bara sitta och prata!
    Ja här har det regnat sen i lördags....

    ReplyDelete
  2. Jag älskar också chailatte men har aldrig sett eller testat rooibus-varianten så det var ett kul tips!! KramC

    ReplyDelete
  3. Älskar deras chai-latte, så kanske borde testa denna variant någon gång också! :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...