17/04/2016

En andra födelsedagsmiddag


När jag började planera min födelsedag insåg jag snabbt att jag aldrig skulle få ihop alla vänner på en kväll. Flera av mina närmaste vänner kunde inte på tisdagen som faktiskt var min födelsedag medan andra kunde inte på helgen så jag bestämde mig för att dela upp det hela lite. Och det bli oftast lite mysigare om man inte är SÅ många på en middag så man hinner prata med alla. 

Den här helgen är C i Norska fjällen med jobbet och jag har tjejhelg med min barndomskompis Cicci. Vi har en lugn och mysig helg och gör inget speciellt direkt. Även mammas vovve Stella är här. Igår blev det en långpromenad ner till Grimsta naturreservat, lite plugg hemma, mycket te och snack och sedan kvällsförberedelser. På kvällen kom sex andra vänner över och jag bjöd på lasagne och marrängsviss som Cicci hjälpte mig att laga. Det blev en supermysig kväll! 

Idag började vi dagen med en skogspromenad med lilla vovven. Sen har vi bakat en Key lime pie och just nu har vi hemmagjorda maränger i ugnen gjorda på de äggvitor som blev över efter tårtan. Ja som sagt, en riktigt lugn och mysig helg.

xoxo

6 comments:

  1. Vad underbart!! :) Kramar!

    ReplyDelete
  2. Låter hur mysigt som helst ju! Grattis i efterskott! Kram! :)

    ReplyDelete
  3. Låter supermysigt och gott! Kul att fira lite extra ;-)

    ReplyDelete
  4. Hej. Vilket jättetrevligt gäng! Och barnfritt. Sånt man borde göra oftare med sina väninnor. Kram

    ReplyDelete
  5. Hej igen. Ber om ursäkt, ser att det sitter en herre med i gänget så jag ändrar meningen till sånt man borde göra oftare med sina vänner =o) Kram

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...