04/04/2016

Vem behöver ett gym när man har en trädgård?





Idag är jag mör i precis hela kroppen då gårdagen i stora delar bestod av hårt arbete i trädgården. Vi grävde, krattade, sågade, sopade och grävde lite mer. Ryggen värker och armarna ömmar och det känns att vi arbetat med varenda muskel i kroppen. Planen var att ta bort en stor buske (med rötter) framför huset och klippa ner den andra. Vi sågade ner en stor en och ett flertal taggbuskar tog bort med rötter. Vi påbörjade även arbetet av att bredda parkeringsplatsen. Vi hyrde släp och körde iväg ris och jord till återvinningen. Kort och gott arbetade vi konstant i över sex timmar och vi är själva förvånade hur långt vi kom. När vi vid fem-tiden på eftermiddagen satte oss för att äta långkoket som puttrat under dagen var vi alla så trötta att vi knappt orkade prata med varandra. Och resterande kväll spenderades slappandes i sängen innan det var dags att sova. Men ännu idag måndag är både jag och C ordentligt trötta. Man märker att vi är kontorsnissar och inte vana att varken arbeta med kroppen en hel dag.

I övrigt var helgen rätt lugn. I fredags blev jag överraskat upphämtad på kontoret av C och vi gick och ut åt Italienskt. I lördags gjorde vi i stort ingenting på morgonen och eftermiddagen spenderades hemma hos släktingar till mig i Mälarhöjden där vi firade min mormors syster som fyllde 95 år. Jag hann även sälja en av mina cyklar.

Veckan som kommer kan tänkas bli lite speciell, en del orosmoment ligger på kartan och jag tror att det blir en lugn vecka.

xoxo


6 comments:

  1. Vad skoj att göra om i trädgården!! Önskar jag hade en trädgård jag med. Fast varför tar ni bort enen, jag älskar enar. KramC

    ReplyDelete
  2. Ja det är verkligen mkt arbete med trädgård, speciellt när man ska göra om som ni gör! Bra jobbat!

    ReplyDelete
  3. Men så roligt att arbeta i trädgården :) vad duktig du är =)

    sv ; ja jag såg det :) vad roligt =)

    ReplyDelete
  4. Jäkla s vad ni har känt på. Förstår att kroppen och musklerna värker idag

    ReplyDelete
  5. Med en trädgård och ett barn på 11 kg (och en katt på 6 kg som gärna blir buren han med) undrar jag ofta varför vi byggde ett hemmagym. Hehe.

    ReplyDelete
  6. Det är verkligen mycket jobb med en trädgård :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...