24/04/2016

Trädgårdsmässan







Igår var jag med två vänner på den årliga trädgårsmässan i Älvsjö. Jag hade inga som helst förväntningar och blev positivt överraskad av mässan. Trädgård är ett nyvunnet intresse jag fått nu senaste månaden och det var verkligen kul att traska omkring bland montrar fulla av inspiration och kunniga människor. Jag blev kvar i flera timmar och när C sedan kom och hämtade mig hade jag hunnit köpa på mig både lökar, örter, redskap och bärbuskar. 

Idag var tanken att plantera allt detta men vädret bjuder på sin värsta sida med en blandning av regn, snö och hagel så det blir inget trädgårdsarbete. Istället har vi valt och beställt nytt parkettgolv till hela övervåningen. Vi har beställt ett caféset till ena uteplatsen. Vi har spanat nytt larm till huset men kan inte riktigt bestämma oss för vilket vi ska ha. Och näst på tur står den roliga uppgiften att deklarera. Så himla tråkigt att bara sitta inne en hel dag men man får i alla fall rätt mycket gjort vilket är skönt.

xoxo

3 comments:

  1. Hej. Så kul med trädgårdsmässan! Jag ville också dit men hann inte riktigt med det tyvärr. Men jag och barnen har iaf sått tomater och sallad som ska planteras om någon månad. Kram

    ReplyDelete
  2. Vad roligt att ni var på mässan och dit hade jag också velat åkt om jag hade haft möjlighet.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...