01/04/2016

Våren på ingång





Veckan har flugit fram och jag har varken haft tid, ork eller lust att blogga och eftersom jag vägrar låta bloggen bli ett krav eller stressmoment har den fått ligga öde. 

På jobbet är jag mitt under bokslut, vi har läget hyfsat under kontroll och jag hoppas det blir ett enkelt månadsbokslut. Det största problemet på arbetet den här veckan har varit att vi tvingats byta office-paket, från version 2000 till Office 365. Som med alla tekniska förändringar i min värld så uppkommer frustration som övergår till irritation. Allt tar lite länge tid liksom lite länge tid än vanligt. Vilket i-landsproblem... Men mitt i det här ståhejet kom Johanna och hämtade upp mig för en långpromenad vilken var otroligt välbehövlig. Kände mig som en ny människa 1,5 timme senare när jag återgick till arbetet. 

Kvällstid hemma har vi fållat gardiner, lagat lite extra god mat (sån som tar över en timme att tillaga), jag håller på att läsa en bra bok och jag försöker få ihop en bra plan inför min snart kommande födelsedag. 

Igår hade jag körlektion och det var landsväg som stod på schemat; hastighetsanpassning, kurvteknik, vänstersväng och lite mer vänstersväng. Det börjar dra ihop sig mot uppkörning och jag vet att jag måste komma igång på riktigt med teori-studierna. 

Bilderna ovan är tagna igår kväll då jag var på kvällspromenad runt Råcksta träsk med min vän Robert. Vi traskade omkring i ett par timmar innan vi gick till "Grillen" vid Råcksta t-bana för middag, en restaurang som visade sig ha tråkig inredning men god mat som vi pratat om att testa ett tag. Robert är en fd universitetsstudiekamrat som nu i stort sätt bor granne med oss så det är supermysigt att kunna ses för promenader eller en bit mat då och då. 

Idag är det redan fredag och jobb, löpträning och myskväll hemma är planen. Det snöade vilt när jag gick till jobbet men nu skiner solen. I helgen väntar släktträff och storfixing i trädgården. Inga större planer med andra ord men jag hoppas vi får en del gjort ändå. 

Trevlig helg önskar jag er alla!

xoxo

9 comments:

  1. Vad vackra bilderna blev! Kram

    ReplyDelete
  2. Hej. Jättefina bilder. Råcksta verkar jättefint. Jag gillar inte heller att byta mobil, windowsversion eller dylikt, man är ju en vanemänniska och när man väl lär sig något vill man ju att det ska vara så. Synd att allt uppdateras hela tidne. Kram och ha en fin helg

    ReplyDelete
  3. Men tack snälla du :)
    så härliga bilder, och låter som en bra vecka, vad jobbar du med för något? :)

    ReplyDelete
  4. Vilka vackra bilder! Har försökt prata med grannen och ägaren till 2 av katterna men dt går inte. Har även pratat med hyresbolaget men inget händer

    ReplyDelete
  5. Åh om det är Robert från Borlänge-plugget så får du hälsa från mig :-) stor kram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja det är Robert från Borlänge! Du borde komma upp och hälsa på oss :)

      Delete
  6. Jöttefina bilder från Råcksta

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...