11/04/2016

Vårpyssel


Vilken långhelg! I fredags var jag sjukskriven och idag måndag jobbar jag hemifrån så det känns nästan som en hel semester :)

Ja i fredags var jag som sagt sjukskriven och inte så pigg. Mina vakna timmar spenderades framför tv-serien Suits som underhöll mig efter bästa förmåga. Jag har blivit helt fast i den serien. Den är enkel, rolig och otroligt inspirerande. Love it. 

I lördags fm småpysslade vi hemma. Vårrensade lite helt enkelt. Jag kikade igenom den otroliga mängd kosmetika jag fortfarande har efter att ha jobbat för Givenchy och insåg att jag faktiskt måste börja använda mina prylar. Jag gillar ju lyxiga krämer, bra schampoon och sånt men jag tar mig sällan tid för smink, nagelvård, ansiktsmasker och sånt lyx men ska försöka bli bättre på det. 

Sedan var vi och kollade på golv och trots många vänners högljudda klaganden så är nu beslutet att byta golv taget. Det gamla "fina" furugolvet ska nu ersättas av ett snyggt Italienskt ek-parkett-golv.

Lördag eftermiddag och kväll spenderades hemma hos vänner i sjöstaden där det grillades, skålades och minglades. 

Igår söndag vårpysslade vi vidare. Denna gång i trädgården. Solen lyste och för första gången (tror jag) verkligen njöt jag av att ha en trädgård att få vrara i. Vi hade fått en hel del Iris-lökar i present som jag fann en plats till och planterade och när jag väl fått upp farten åkte vi till plantagen och köpte mer växter och även dessa planterade jag. Så roligt. 

Igår kväll var vi på middag hos min pappa och fick se bilder från hans senaste resa. Och snipp snapp slut så var den helgen slut. 

Men även idag är jag hemma, jobbar hemifrån. Var uppe med tuppen för att få jobb gjort och har fortfarande en del på listan som måste göras men sedan hoppas jag på att hinna ta ett par timmar i trädgården för att fixa det jag inte hann med igår. Det bara kliar i fingrarna att få pyssla vidare där ute. Jag är en total trädgårdsnybörjare och förväntar mig inga storslagna resultat men räknar med att jag lär av mina misstag och får ha kul under tiden. 

xoxo

3 comments:

  1. Ja men se där. Kul med lite trägårdspyssel! Oj ja då blev du ju nästan lång ledig.

    ReplyDelete
  2. Hej. Vilken fin bild på dig och så mysigt med trädgårdspyssel. Min helg såg i stort sätt likadant ut med grillparty och vårpyssel på gården. Kram

    ReplyDelete
  3. Vilken fin bild :)
    och så kul med kosmetik o sånt :)
    vad roligt att du jobbat för Givenchy =)
    Ha en fortsatt bra dag :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...