15/04/2016

Premiärtur på vår nya elmoped


I veckans rullade C hem vår nya familjemedlem, en tjusig elmoped som främst ska användas av C för att ta sig till och från jobbet. Men utöver det kommer vi använda den för att ta oss ut på lite utflykter då och då. 

Jag gillar både att gå långt, cykla och åka bil men jag älskar att åka moped. Känslan väcker minnen från Italien som gör mig såå glad. Både när jag bodde i Bologna och Milano var mopeden det vanligaste transportmedlet och jag blev snabbt en van medpassagerare bak på moppen. Jag har även kört moped men inte alls lika mycket som jag suttit bakpå. 

Igår efter jobbet åkte jag och C till XLmoto och provade ut en varsin hjälm. Det fanns många fina men enbart en satt bra på mig så jag fick lämna de snygga hjälmarna och nöja mig med den relativt fula men sköna hjälmen. Väl hemma kunde vi inte motstå att åka ut på en tur. Vi cruisade runt på gatorna i Bromma och spanade in folks fina trädgårdar. Hur kul som helst.

Idag är det fredag. Jippi. Veckan har varit väldigt bra. På jobbet är det kul medan det på träningsfronten inte går lika bra. Men men. Idag ska jag springa på lunchen och i helgen blir det nog flertal långpromenader. Ser verkligen massor fram emot den här helgen! 

xoxo

5 comments:

  1. Vad härligt att ni har skaffat er en moped :-D Kram

    ReplyDelete
  2. så härligt :D kör försiktigt!

    ReplyDelete
  3. Vad mysigt att sitta där bak och bara vara. Kul att det väcker minnen hos dig.

    ReplyDelete
  4. Åh wow så skoj med en moppe nu till sommaren. Det gör ju livet mkt mer flexibelt. KramC

    ReplyDelete
  5. Vad roligt, perfekt nu till sommaren också! :D

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...