13/04/2016

En riktigt riktigt bra födelsedag!



Igår fyllde jag år. Jag fyllde ganska gammal och jag hade inte sett fram emot att fylla år. Jag stod länge i valet och kvalet huruvida jag skulle fira eller låta dagen passera obemärkt. För ett par veckor sedan tog jag beslutet att fira. Det är så sällan jag samlar ihop mina vänner nu för tiden, så lika bra att passa på när man kan. Men dagen bjöd på så otroligt mycket mer firande än jag hade kunnat ana.

Redan på kontoret blev jag ordentligt grattad. Jag hade bett min chef som skulle varit den enda som hade koll på min födelsedag att inte säga något, men i dagens samhälle har ju folk koll på varandra genom konton på skype, linkedin, facebook m.m så jag blev grattad från höger och vänster. 
Det var inte bara mina vänner här i Sverige som hörde av sig utan även vännerna i Italien, England och Singapore kom ihåg mig och telefonen gick varm hela dagen.

Jag åt födelsedagslunch med mamma och pappa på Cafe Milano. Vi åt gott och jag fick blommor och presenter. Jag hann knappt komma tillbaka till kontoret efter lunch innan svärfar dyker upp på kontoret med en ståtlig bukett.

Eftermiddagen susade förbi med möten och inlämningar och plötsligt var det dags att röra sig till restaurangen. Jag bor ju numer i Sverige och middagen var bokad redan kl 18. Om mina Italienska vänner skulle höra detta skulle de skämmas för mig :) Vi var 9 tjejer som sågs på tapas restaurangen Bistro Boheme. Då vi sågs ute hade jag inte räknat med födelsedagspresenter, men varenda en hade med sig en liten överraskning till mig. Underbara vänner!

Efter middagen gick jag, Laura och Maria vidare till O'Learys och mötte upp några av mina favoritkollegor. Där fanns ytterligare ett födelsedagsbarn och min chef överraskade oss med att beställa in en ståtlig efterrätt med brinnande tomtebloss. Till O'Learys kom även C och Peter och kvällen fortsatte med skålar, snack och fotboll. 


Jag var överväldigad att all kärlek jag blev bemött av igår på min dag!

xoxo

6 comments:

  1. Grattis i efterskott! Vad kul att bli så uppvaktad av nära och kära!

    ReplyDelete
  2. Åh vad mysigt ni har haft det och grattis i efterskott! Kram

    ReplyDelete
  3. Grattis i efterskott! Så kul att få fira med så många vänner. Låter som en jättebra dag!! KramC

    ReplyDelete
  4. Grattis i efterskott, härligt att din födelsedag blev så bra och att du blev ordentligt firad!

    ReplyDelete
  5. Grattis i efterskott :) ser jätte mysigt ut!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...