08/07/2009

Tillbaka i London med nya tankar

Kom faktiskt tillbaka for 2 dagar sedan men har inte hunnit uppdatera stackars lilla bloggen. Den har kommit lite pa sniskan nar jag haft sa mycket annat att grubbla pa men ska forsoka battra mig.

Mail fortsatter att droppa in fran kanda och okanda som kommer med tips och ideer om USA, karriar och distansforhallanden. Jag fortrollad over hur mycket snalla och omtanksamma manniskor det finns dar ute och att sa manga av dem laser min blogg. Hur som helst ar jag jatteglad over det och det ger mig en kick att fortsatta skriva ner mina tankar pa bloggen.

Sverigeresan var valdigt lyckad. Som vanligt hade jag toppentur med vadret vilket gor att Stockholm visar sin finaste sida. Aven fast tankarna pa att flytta hem fortfarnde ligger langt borta skrammer de mig inte lika mycket nu som de gjorde en gang i tiden. Stockholm kanske inte kan erbjuda spanningen jag vill ha i mitt liv men jag vet att den kan erbjuda ett tryggare och enklare liv an om jag skulle bo kvar i London, flytta till Italien eller till USA.

Det dar med framtiden ar verkligen inte latt. Jag ar en tjej med ganska stort kontrollbehov och skulle egentligen helt vilja ha min framtid planerad och kontrollerad som med allt annat i mitt liv men jag har nu insatt att det ar helt omojligt. Hur som helst kan man dromma, drommar skapar hopp och hopp skapar gladje och ger en energi sa jag far forsoka fokusera pa det istallet.

xoxo

2 comments:

  1. Jag vill ocksa vara i Sverige i sommar. Nasta ar kanske :P

    Jobbig situation med pojkvannen. Hoppas ni loser det pa basta mojliga satt!

    ReplyDelete
  2. jag var oxa i sverige forra veckan, fast nere i skane :o) Jattefint vader faktiskt, badade varje dag.

    jobbigt med killen. tycker du ska flytta med. NYC ar varldens basta stad, du kommer alska den.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...