02/07/2009

Karlbegsparken

...min absoluta favoritpark pa jorden!


Eftersom jag alltid bara skriver om allt bra som finns i London tankte jag att nar jag nu anda ar i Stockholm kan jag ju passa pa att skriva lite bra saker om Sthlm med. Har kommer en...

Kom precis hem fran veckans 3e joggingpass nere i Karlbergsparken. Alltid nar jag ar dar nere blir jag lika forundrad over hur fint det ar. Forst och framst ar ju Karlbergskanalen fantastiskt fin och Karlbergsslottet jattevackert men framfor allt ar sjalva parken/skogen dar bakom helt magisk. Det ar som en vildvuxen park med plats for alla.


Jag har massvis med minnen darifran fran min barndom; pulkabacken, gungstallningarna och sandladan. Senare vid lite aldre alder tranade jag och min kompis Amanda ganska avancerade agilitykurser med olika hundar flera dagar i veckan just nere i den parken. Hundarna jagade dock hellre de stackars livradda kaninerna i parken an att koncentrera sig pa var tappra traning. (I parken finns en mangd sota vilda sma kaniner i olika farger som skuttar omkring).
Parken har ocksa 4 olika utmarkta joggigspar mellan 1 - 5 km vilka verkligen ar jattefina och bra. Vill man trana kroppen "lite" extra finns aven militarens traningsbana oppen for allmanheten. Nar jag var ung kampade jag mig runt den men idag nar jag joggade forbi den tyckte jag den sag livsfarlig ut, hehe. Sen sist men inte minst finns AIK's traningsarena mitt i parken och igar morse nar jag pustande och svettig i varmen sprang forbi stod hela A-laget uppstallda pa plan, man kan ju bli lycklig for mindre :)

Nej som sagt ar Karlberg en park for alla. De spelar ingen roll om du ska ut med barnen eller hunden, ut och jogga/trana, vill ga en romantisk promenad langst vattnet eller ha en mysig picknick pa graset nere vid vattnet; parken ar bra for allt! Hyde park slang dig i vaggen, hehe :)

xoxo

1 comment:

  1. Och duktig fotograf är du :) Tack för alla fina minnen darling!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...