14/07/2009

Scott's Restaurant

Igar var jag ute pa middag pa Scott's med min pojkvan och hans pappa. Det ar en valdigt fin fiskrestaurang i hjartat av Mayfair. Bordet var tydligen bokat sen en manad tillbaka och tur var nog det for trots att det bara var en vanlig Mandag var restaurangen fullbokad.

Servicen pa stallet var nagot jag inte riktigt ar van vid, men skoj va det... Vi kom med taxi och nar taxin anlande utanfor restaurangen var det direkt ett gang uppkladda portiarer (heter det sa?) som var framme och oppnade taxidorren at oss. Nar jag skulle kliva ur tar en av killarna min hand och hjalper mig ut ur bilen, behaller sedan min hand i sin och leder mig in i restaurangen. Toppservicen fortsatte hela kvallen; de la servetten i knat pa en, at men en brodbit och en smula hamnade pa bordet var de framme pa en sekund, man drack en klunk vatten och de hallde dirket upp lite mer for att fylla glaset etc etc. Visst ar det kul att fa lyxa till det lite men jag maste erkanna att jag fick bita mig i tungan for att inte borja skratta vid vissa tillfallen. Jag skulle nog inte passa som lyxhustru tror jag =P

Hur som helst var maten helt otrolig; toppengod, nyttig och vackert upplagd. Kan verkligen rekommendera restaurangen for den som gillar fisk och skaldjur och ar villig att lagga en extra krona for att fa lyxa till det lite.

Den har vid flertal tillfallen vunnit priser som en av Londons basta restauranger och surfar man online pa "scott's restaurant" kommer det bara upp mangder av bilder pa kandisar som besokt stallet. Lite kul att ha testat ett sant stalle med :)




xoxo

4 comments:

  1. wow vilket stalle! ser raballt ut ju! vilken lyx att bli ditbjuden, antar du inte betalade sjalv. hihi. :o)

    ReplyDelete
  2. Maten pa Scotts tycker jag ar bra, dock ar det en valdigt stuck up herrklubb och det kanns som om medlemmarna endast ar dar for att 'de tror att det ar nagot/ nagon'. Det ar lite synd for jag tror att utan alla wannabes sa skulle det vara ett trevligare stalle :)

    ReplyDelete
  3. haha...så stiligt! Låg den nära förra kontoret eller? Man har ju fått runt i Mayfair en hel del men jag har aldrig lagt märket till det här stället.

    ReplyDelete
  4. Stina ; jo manga av Londons klubbar, barer och restauranger ar ju till for att folk ska kunna ga dit och tro sig vara nagot battre... An varre i sthlm pa vissa stallen iofs.
    Trist men sant. Men haller med om att maten var toppen.

    Josef; Jepp maste legat ganska nara Betsson, inte 100 exakt vart det lag dock... =P

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...