28/07/2009

Svininfluensan nu nära

Nu har det varit prat om svininfluensan i flera manader och det har kanns som en av de dar storslagna nyheterna om nagot som hander "dar borta" men aldrig skulle kunna drabba mig. Tji fick jag, inte for att jag har fatt det an (peppar peppar) men nu har det natt till mitt foretag och aven till mina narmaste kollegor, sa det ar nog ingen omojlighet att aven jag skulle bli smittad.

2 av mina kollegor har redan varit sjuka och en 3e ar hemma just nu. De stannade hemma en vecka vardera och kom sedan tillbaka som ingenting hade hant. Tydligen far man hog feber och rosslig hals och ev lite hosta men mycket varre an sa verkar det inte vara? Laste man nyheterna for nagon manad sen pratade de om att 15% av jordens befolkning skulle kunna do av det. Alla skulle omedelbart in till sjukhus och laggas i isolering. Hmm, vet inte vad jag ska tro langre.

Jag ska pa semester om 2 veckor och jag vill absolut inte vara sjuk under resan sa nu har jag borjat dricka massvis med vatten och trycker dagligen i mig frukter och c vitaminer, haha.

xoxo

1 comment:

  1. Svininfluensan känns kanske mer skrämmande eller? Burr!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...