27/02/2009

I noden provas vannen

Forra Fredagen hade jag en valdigt jobbig dag, verkligen ALLT gick fel! Jag hade en lang, djup och jobbig diskusion med min pojkvan och jag trodde att forhallandet skulle ta slut och pa jobbet gick verkligen allt fel och chefen var inte sen att papeka det. Jag hade flera Fredagskvallsplaner men avstyde dem alla och gick istallet hem och begravde huvudet i kudden. Helt plotsligt kande jag mig ensammast pa hela jorden och jag visste inte vart jag skulle vanda mig for att bara fa prata och vantilera mig. Jag forsokte skicka ivag nagra sms till nagra vanner for att kolla vad de sysslade med men alla var sysselsatta (och ingen kunde lasa mina tankar att jag madde daligt for det skrev jag ju inte i meddelandet) Men sa dok stjarnan pa min svarta himmel upp, min barndomsvan fran Sverige som trots att vi inte bott i samma stad pa 7-8 ar nu, alltid finns dar for mig. Vi spenderade timmar i telefonen och nar jag sedan gick och la mig kandes allt mycket battre.

Dagen efter vaknade jag upp pa battre humor! Jag stadade lagenheten, tog en lang dusch, gjorde en ansiktbehandling, pratade med en annan barndomskompis i Sverige och stack sedan ut for att traffa lite vanner. Det visade sig sa klart att sa fort flera mina vanner fick veta vad som hade hant sa ville alla lyssna, stotta och forsoka komma med smarta rad.

Hur som helst, sa kunde jag efterat direkt se skillnad pa mina vanner. De flesta kom med rad for att stotta mig och for att forsoka fa mig att ma bra medan det fanns andra som kom med rad mer med tanke pa sig sjalv. Ett exempel, vill de ha mig som singel sa var radet att min pojkvan var kass och att jag bums ska gora slut. Pa fragan varfor hade de inga konkreta svar med kom med lite luddiga anledningar.

Jag har tankt mycket pa det nu i efterhand och visst kan jag se varfor de har personerna vill ha mig som singel men hur ska jag nagonsin kunna lita pa deras rad och tips? Samtidigt ar det personer som jag trivs att umgas med sa jag har helt enkelt fatt inse att man har olika vanner till olika saker. Man har vanner som vet allt om en och som staller upp i vatt och tort och som alltid vill ens basta. Man har vanner som man kan snacka skit med men man far akta sig for att inte saga for mkt for det kan tankas vandas emot en. Sen har man andra vanner som man gar ut och festar med eller bara traffar i storre sallskap men som man har kul med nar man val ses men inte den man ringer nar man har problem. Jag uppskattar alla mina vanner men tror anda att det ar viktigt att kunna halla isar de olika vanner-typerna.

Den dar superdaliga Fredagen visade sig bli en ganska larorik dag. Jag insag hur mycket jag alskar min pojkvan, hur bra han ar och hur mycket jag vill vara med honom. Och jag insag vilka som var mina riktiga vanner. Erika!!! Anna, Ilinca, Ida och Hanna, tack for att ni finns =)

xoxo

2 comments:

  1. Jag saknar mina vanner nat sa otroligt ibland, vet att jag inte kan ha dom alla hos mig samtidigt, men att veta att dom finns och att dom vill lyssna om man behover prata racker manga ganger valdigt langt. Sa jag ar valdigt tacksam att jag har dom. Forstar vad du menar.

    R

    ReplyDelete
  2. Erika och Anna har väl alltid funnits där så ingen nyhet.....

    Lite könsdiskriminerande dock, vart e killarna på den listan???

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...