25/02/2009

NVQ Qualification

For 2-3 veckor sedan blev jag och nagra andra pa foretaget erbjudna att ta del av en sa kallad NVQ qualification. Jag blev glad och det kandes som foretaget trodde pa mig. I Mandags traskade jag glatt ivag for NVQ-presentationen men blev aningens besviken. Det visade sig att de har kvalifikationerna enbart fick tas inom sitt eget jobbomrade och jag blev erbjuden att valja mellan en Business Administration- eller en IT-qualification. Det med andra ord mest om att fa ner sina specialkunskaper inom sitt jobb pa papper. Kurserna tar mellan 6-12 manader och kostar mellan £1500 - £280. Da staten tydligen betalar 30% av detta och foretaget star for resten sa det kanns valdigt dumt att tacka nej men jag kanner anda att det ar lite onodigt. Det kommer ju sa klart ta tid och energi for att klara testerna och jag far i slutandan bara ett papper som sager att har en professional qualification inom Business Admin, men jag har ju redan en universitetsexamen inom samma amne och nu over 2 ars profisionell erfarenhet inom finans/payments med, borde inte det racka? En bre grej med det ar att aven om jag skulle byta avdelning eller foretag sa har jag ratt att slutfora mina studier pa foretagets bekostnad.

Kan verkligen inte bestamma mig om jag ska tacka ja eller nej till erbjudandet....

xoxo

2 comments:

  1. Tacka ja! Kunskap är makt. Ser bra ut på din cv att du hela tiden vill vidareutbilda dig och utvecklas. För mig skulle valet vara enkelt. Kööör.

    ReplyDelete
  2. hm, vet inte vad priset pa kursen skulle vara. desto dyrare desto battre saklart, da det blir lite utval.. vilket gor dej mer unik pa arbetsmarknaden. samt att de visar att du ar engagerad i ditt jobb och i din karriar. det kanske inte ar dromyrket, men det starker dina kort for framtida valmojligheter :) nog for att de kommer ta av din egna tid sa e det en bonus for din karriar!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...