16/02/2009

Mobilkap

Efter mycket om och men kopte jag nu i Fredags en ny mobil! En Nokia E71! Jag har i 3 manader gatt omkring med olika halvt icke fungerande gamla telefoner och foraldrar, pojkvan och vanner har tjatat att jag skulle kopa en ny men det var svarare an va jag nagonsin hade trott. Jag har spanat pa Nokia E71 valdigt lange men den kostar pa tok for mycket i Sverige och i England erbjods den bara med 18 manaders abbonemang som jag inte ville ha.

Men sa i Torsdags rakade jag se att 3-butiken ute i Woking salde den for ett bra pris som pay as you go-telefon och tankte att jag skulle kopa den i en 3-butik inne i London. Nar jag val kom in till stan senare sa insag jag att 3-butikerna i London salde den for £50 mer sa jag kopte ingen telefon. Sen i Fredags gick jag da tillbaka till 3 butiken i Woking och sa att jag ville ha min Nokia E71 och de plockade fram den till mig men nar de sedan laste av strackkoden sa visade sig att de satt upp fel pris i fonstret sa de bad om ursakt och sa att jag inte fick kopa telefonen for det priset. Efter 10 minuters argumentation med saljaren sa bad jag att fa prata med butikschefen och det fick jag. Butikschefen som maste ha hort argumentationen gick direkt ut och tog bort skylten i fonstret och sa liksom saljaren att jag inte kunde fa den for det priset. Jag
kokade av ilska vid det har laget och borjade dra en fullt pahittad story om att jag jobbade pa marknadsforingsavdelningen pa Gala Coral (mitt foretag som ager 3 stora hus i Woking) och att jag i och med det viste att det var emot marknadsforingslagen att satta ut ett pris i fonstret och sedan inte salja produkten for det priset. Vidare ljog jag att jag hade fotat skylten med min (icke existerande) mobilkamera.

Tacka gudarna for de fa marknadsforingskunskaper jag kom ihag fran Kotlers bocker i Marknadsforing A for 7 ar sedan, haha. Hur som helst vann jag och jag fick telefonen for det pris jag ville! Var lite i chocktillstand efter den livliga argumentationen och kopet men nu efterat kanner jag mig valdigt nojd.
Men an mer nojd ar jag med sjalva telefonen som verkligen ar superduper!! Den har allt man kan onska dig plus valdigt mycket mer. Nu borde jag kunna borja blogga mer ocksa eftersom telefonen ger mig mojlighet att online precis nar jag vill. Jippie yeeeeaaaay =)


xoxo

4 comments:

  1. Klart du ska ha marknadens bästa mobil... miss posh ;)
    Not bad bruden!

    Blev en BlackBerry Bold för mig, nästan lika bra. 300$, som hittat, mohaha.

    ReplyDelete
  2. well done.

    Det ar bra att sta pa sig ibland.

    xxS

    ReplyDelete
  3. tycker du glomde en detalj, du kopte tva st ;)

    ReplyDelete
  4. Haha ja. Inte får man göra reklam för en produkt för ett visst pris och sen vägra sälja den till det priset. Inte ens en liter mjölk på ICA. Men dom kan ju försöka ;)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...