16/02/2009

Valentines day @ Makiyaki

I Lordags var det sags igen for en av arets mest kommersiella dagar, alla hjartans dag. London har sedan over manad tillbaka varit forvandlat till ett anda stort rott hjarta da det i varenda butik funnits nagot sott litet krimskrams till salu till ara av San Valentino. Lojligt i mina ogon men det verkar som de flesta gar pa det och ar efter ar koper sma teddy's etc. Nu har ni forstatt att jag inte gillar alla hjartans dag men av nagon anledning firar jag den varenda ar, antingen med en pojkvan (om jag haft en) eller en valdigt nara van och visst har det ju alltid varit trevligt.

I ar firade jag min Valentines dag for andra aret i rad med min alskade Marcello och aven for andra aret i rad pa min favorit-sushirestaurang, Makiyaki. Marcellos onskan var att vi skulle aka till Paris over helgen men jag tycker det ar lite for kallt just nu for att traska runt pa Paris gator sa istallet kom vi overens om att ga ga ut for en mysig middag tillsammans och vilket stalle ar da inte battre om inte Makiyaki. Londons basta sushistalle helt klart! Visst det finns battre sushi i stan men ingen ar sa annulunda, vacker, smakfull och sa prisvard som den man far pa Makiaki.
Stallet ligger i Wimbledon sa lite off tyvarr men det ar vart det att ta sig hela vagen dit. De serverar liksom alla andra sushistallen varma japanska ratter, nigiri sushi, sashimi men det de ar mest kanda for ar sina rolls. Deras rolls ar konstnarligt vackra men framfor allt ar de gudomligt goda.

Bilder tagna fran restaurangen...

Eftersom Makiyaki ar sa daliga att gora reklam for sig sjalva och de inte ens har nagon hemsida sa far val jag gora lite reklam at dem. GA DIT! Och hojta garna till nar du gar sa hanger jag gladjeligen med.

xoxo

1 comment:

  1. Ja va skoj, maste jag prova! Jag bor i Kingston sa inte sa langt for mig at aka. Tack for tipset!

    xooox

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...