02/02/2009

Snö i England!


Bild tagen utanfor min lagenhet imorse.


Bild tagen fran taget pa vag till Woking/till jobbet.


Ytterligare en bild fran taget.



Mina kollegor roar sig med allat annat an att jobba idag. Nagra bestamde sig for att bygga en megastor snogubbe pa parkeringen :)
Det snoar! London/England ar som paralyserat. Allt star still. Vart 20e tag/buss/tunnelbana ska ga men de rullar fram langsammare an vanlig promenadtakt. De flesta engelsman tittade ut genom fonstret imorse, sag snon och gick da tillbaka till sangen. Jag ar svensk, jag visste att det skulle snoa och visste att det skulle ta tid att komma till jobbet sa jag satte klockan tidigare och kom ivag i god tid. Tog mig 2 timmar att komma till jobbet men jag ar har, nast intill ensam. Ser pa nyheterna nu att alla skolor ar stangda och de uppmanar folk att halla sig hemma och om inte absolut nodvandig ska man inte ge sig ut med kollekivtraffiken. Stortlojligt! Det ar ju anda inte mer an 20-30 cm sno. Ska det verkligen fa paralysera ett hela land?
Jag ska fa gratis lunch nu pa jobbet men sedan ar det nog dags att tanka pa returresan tillbaka till London. Hall tummarna att jag kommer kunna komma hem, annars blir det till att sova pa kontoret och det ar jag verkligen inte sugen pa. Timmarna jag jobbat har jag blivit lovat att fa ta ut ledighet nagon annan dag, sa nagot bra idag.

Lite bilder hittade online...

Igar kvall, 10 min fran var jag bor...

Notting hill imorse...


Canary Wharf nu i em.


Dags for pizza.

xoxo

10 comments:

  1. Haha "störtlöjligt" som Bagera säger till Baloo i djungelboken :)

    ReplyDelete
  2. haha den dagen man får stanna hem för 20-30 cm snö i sverige är nog inte uppfunnen ;P är det verkligen så konstigt?

    ReplyDelete
  3. Over 30cm sno sager de pa nyheterna nu men jo det ar tydligen jattekonstigt. Alla flygplatser ar stangda och likasa butiker och skolor.

    Bara dumma svenskar som gar till jobbet en dag som denna... ;)

    ReplyDelete
  4. Hoppas du tog dig hem utan store problem..

    xx Sophie

    ReplyDelete
  5. Som svensk kan man ju inte annat än att skratta. Men det har verkligen snöat hos er! Jisses!

    Såg den översta bilden från dig, var bor du i London? Nyfiken bara.

    Lycka till med pulsandet!
    Kram Mia

    ReplyDelete
  6. jag ar faktiskt oxa nyfiken pa vart du bor. jag kanner vekrligen igen den dar vaggen men kan inte komma pa vart jag har sett den :)

    ReplyDelete
  7. Jag bor valdigt nara Waterloo station, Lower Marsh heter det. 5 min fran London Eye :)

    xoxo

    ReplyDelete
  8. Hur går det i snön?? :)

    Kram Mia

    ReplyDelete
  9. Haha, de säger att det kommer ännu mer imorgon, hoppas inte jag orkar inte vara hemma från jobbet längre!

    ReplyDelete
  10. vart har du tagit vagen?? saknar dina uppdateringar!

    xxS

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...