01/03/2009

Movie time & Fashion show

Har haft en valdigt lugn helg hittills men har anda hunnit med mycket.

I Fredags fixade jag, pojkvannen och ett annat Italineskt par en supergod 3rattersmiddag hemma och sag sedan filmen 'Vicky Christina Barcelona'. Intressant film men jag tyckte inte alls den var lika bra som manga har sagt. Visst var kanske skadespelarna bra men filmen rann liksom bara igenom mig. Den vackte inga direkta tankar och jag satte mig inte heller in i rollfigurerna och levde med som jag kan gora ibland. Nej en besvikelse.

Igar pa dagen var jag och Ida uppe i Bricklane. Jag hade lfatt en inbjudan till en designer fashion show / sample sale och sa klart tog vi chansen och spanande in vad det var. Showen var slut nar vi 2-3 sena antligen kom fram men sample salen var i full gang. Det var klader fran Vivianne Westvood, Fendi, Armani, Ferre etc etc men tyvarr fanns det inte sa mkt i min lilla stolek sa for en gangs skull blev det inget kop. Ida fick dock med sig nagot kap hem... Vidare i Bricklane spanade vi in diverse mobeldesign-butiker samt nagra vintage shoppar. Jag har aldrig varit i Bricklane forut men det var mysigt. Mycket skumt men samtidigt valdigt mysigt.

Pa kvallen blev det middag pa Busaba och sedan var det movie time igen, denna gang pa bio. Vi gick och sag en film jag lange lange har velat se 'Slumdog millionaire'. Filmen har redan vunnit manga priser och har varit valdigt omtalad. Pa Affisherna stod det arets feel good movie sa jag var ju bara tvungen att ga och se den. Forst kande jag besvikelse, nar jag tanker pa feel good movie sa kommer filmer som mamma mia, love actually, notting hill och sanna typer av filmer upp, men det har var nagot helt annulunda. Den var tragisk, sorglig och nastan deprimerande men samtidigt helt underbar. Jag skulle inte kalla den en feel-good-film men jag gick anda hem med ett leende pa lapparna. Det var en valdigt annulunda flm i jamforelse med alla amerikanska action- eller komedirullar som kommer ut och kanske just darfor vet jag att den kommer finnas i mitt huvud ett bra tag framover. Verkligen att rekommendera!!

Dags att springa ivag pa brunch med Jeanette pa Aziz och sedan bar det av till Ikea :)

xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...