11/03/2009

Back in town

Jaha, da var man tillbaka i London. Stack ivag pa en halvt oplanerad langweekend till Italien som visade sig bli toppen. Vi hade supertur med vadret, iofs lite blasigt men 15 grader och stralande sol varje dag. Vi bodde hos min pojkvans foraldrar i Como men pa Lordagen stack vi ner till Milano och traskade runt. Pa kvallen njod vi av en god aperitivo med tva italienska vanner som tidigare bodde i London och vi satt, belive it or not, utomhus.

Aperitivo ar en toppenuppfinning som jag tycker bade England och Sverige ska infora. Barerna erbjuder det ofta mellan 6 och 9 om kvallarna och det innebar att man koper sig sina drinkar och far sedan plocka fritt bland tilltugg som pizzaslicer, sma mackor, gronsaker med dipp, pajer, sallader etc etc. En som mig ater sig matt som en platt men tanken ar att man ska mota upp med sina vanner for en drink efter jobbet och ata en liknande forratt innan man gar vidare hem eller ut pa middag.

Pa Sondagen stack vi pa morgonen ivag till sommarstugan som nu antligen ar klar (ett ar forsenad) som ligger vid pa en kulle over sjon en bit utanfor Como. Efter en god lunch stack vi vidare till Lugano dar vi traskade runt langst sjon och spanade fascinerat in hur mkt barn och hundar som fanns i den stan. (Aterkommer med ett speciellt inlagg om Lugano senare) Pa kvallen blev det festmaltid pa en italiensk restaurang i Como. Pa Mandagen blev det mer promenader innan vi blev upphamtade for att aka till flygplatsen. Kande mig superdeppig att behova aka tillbaka till London men what to do. Nu ar det mindre an en manad kvar innan jag ska hem till Stockholm i 9 underbara dagar sa far se fram emot det istallet.

Bilder fran var weekend kommer senare i veckan.

xoxo

3 comments:

  1. har ni inte happy hour i sthlm med gratis mat om man bestaller in en ol eller vin? harrys i gbg och falun hade det samt flera stallen pa avenyn i gbg.

    vill ha semester nu med! bums!

    ReplyDelete
  2. Vad härligt det låter, det du beskriver med sommarstugan och restaurangerna. När jag blir stooor så ska jag köpa en sommarstuga i Italien eller Spanien.

    ReplyDelete
  3. 'oplanerad langweekend till Italien' ah det later som du har haft en soft helg... Vantar med spanning pa bilderna...

    xx Linda

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...