14/03/2009

Mina drommars stad


Under min Italien weekend tog vi oss aven en tur till Lugano i Schweiz. Jag blev som fortrollad. Dar vill jag bo! Jag har nu fatt for mig att Schweiz var det perfekta mixen mellan Italien och Sverige, de tva landerna jag alskar. Lugano har den italienska kulturen och maten som jag ar besatt vid och likasa fanns aven den underbara italienska mentaliteten. Lugano som stad liknande ett aningens storre Como. Supervackra promenadstrak langst sjon, lagom stort shoppingomrade, mycket restauranger och parker, inte for mkt traffik och det var otroligt rent, tom renare an Stockholm. Schweiz har pa manga satt liknande valfardsystem som Sverige (vilket Italien i manga aspekter verkar sakna), levnadsstandarden ar hog, manga loner hoga och laga skatter. Det tar lite over 2 timmar med bil och sa ar man vid medelhavet och likasa ar man an bara nagon timme fran alperna. Battre an bast, i Schweiz finns underbart vacker natur och massor av hastar!!! =) Can't get better!

Nu galler det bara att trana upp mig Italienska och kanske aven ova lite pa min franska. Sen ar det dags att overtala pojkvannen att vilja flytta dit vilket kanske kan bli svart da han vill stanna i UK eller flytta till USA, men men inget ar omojligt eller hur!? Toblino jag raknar med dig med!!!




xoxo

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...