03/03/2009

Ny kostpyramid


Hittade den har kostcirkeln hos i form online och tycker den var bra. Kostpyramider ska lasas från botten, ju langre ner ett livsmedel finns, desto mer ska du äta av det. Med andra ord sa pekar den har pyramiden (kanske inte sa forvanande) pa att man behover mycket motion och man behover dricka mycket vatten. Det som dock forvanade mig var att vanligt rott kott ligger hogst upp och laste jag vidare sades det att man inte ska ata det mer an 1-2 ggr i veckan. En biff med en gronsallad trodde jag var en nyttig maltid men ack sa fel jag hade... Jag ar ingen kottalskade men tom jag ater ju kott mer an en gang i veckan men tydligen okar det risken for all varldens sjukdommar.

xoxo

1 comment:

  1. Fast kött är väl bra bara inte rött kött? Eller?

    Men annars väldigt pedagogisk cirkel. Helt rätt med motion. I mitt fall tränar jag hellre mer så jag får äta mer. :)

    Allt väl med dig?
    Kram MIa

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...