06/10/2009

Festa utan alkohol?

kan man festa utan att dricka sprit?

Senaste tva veckorna har 4 av mina vanner lyckats erkanna att de inte kan/vill ga ut om de inte ska dricka alkohol. Vissa av dem valjer da att inte traffa sina vanner for att de inte vill dricka sprit medan andra i alla fall foljer med ut men istallet bara maste bestalla in en drink eller tva under kvallens lopp anda.

Sjalv har jag haft otroligt manga superroliga partykvallar ute med mina vanner aven om jag inte druckit alkohol. Jag kan mingla runt med folk anda. Jag kan dansa som en tok anda. Och framfor allt kan jag ha kul utan att ha alkohol i kroppen Visst kan jag ge mina vanner credit for att man kan bli lite irriterad pa vissa fulla manniskor ute pa klubbarna som beteer sig som idioter sa fort de far i sig lite alkohol men jag tycker inte att mina vanner gor det sa jag har verkligen inga problem att ga ut utan att dricka sprit. Nu ar ju de flesta av mina vanner som mig och kan shaka loss pa dansgolvet och bara bestalla in en cola eller lemonad i baren; men de som inte kan det tycker jag har nagot att trana pa...!

xoxo

10 comments:

  1. haller helt med... Det ar extremt nyttigt att 'trana' pa att ga ut utan att dricka alkohol... (bra skrivet inlagg)

    Eftersom jag ar ute ganska sa ofta sa brukar jag (ofta) forsoka att halla mig ifran alkohol. Det gar att ha minst lika (om inte mer) roligt utan att dricka alkohol. Varje gang jag ar gar ut nykter sa blir jag bara mindre sugen pa att dricka vid nasta utgang, shit sa pinsamma vi manniskor blir nar vi far alkohol i kroppen...

    xx L

    ReplyDelete
  2. Jag kan ha lika roligt med som utanalkohol, och dricker jag inte så har ju plånboken roligare men framför allt huvudet dagen efter.

    Har också en del vänner som inte kan tänka sig att vara nykter en ute kväll, tycker det är lite tragiskt. Jag har också några vänner som jag tror snart kommer få alkoholproblem om de fortsätter som de gör. Väntar på ett bra tillfälle att säga något till dem.

    ReplyDelete
  3. jag haller med. precis som zaba har jag ocksa vanner som aldrig ens kan ga pa middag utan att dricka alkohol. att ga och klubba utan att dricka finns inte pa kartan hos dem. folk har seriosa problem nu for tiden...

    ReplyDelete
  4. Johan Andersson06/10/2009, 18:21

    duktiga Majja...

    ReplyDelete
  5. Jag har lärt mig att ha roligt utan alkohol, har gått från att dricka som en fisk samt ta droger till att vara nykter och drogfri i två år nu! :) Det tog en stund att vänja sig vid att vara nykter på uteställen men nu har jag roligare än vad jag någonsin hade förut när jag brukade gå ut. Jag är i kontroll, jag har koll på hur mkt pengar jag gör av med, jag gör inga dumma saker...och dessutom slipper jag bakisångesten dagen efter! Sketans bra helt enkelt! :)

    ReplyDelete
  6. Johan Andersson07/10/2009, 17:31

    Shysst skrivet Majja! Festa utan sprit fick jag lära mig för många år sen, hård träning men väl värt. Bara fega nollor som alltid måste dricka så fort de sticker ut näsan.

    ReplyDelete
  7. Johan Andersson07/10/2009, 17:33

    Men va fan!

    Majja, den andra "Johan Andersson" som kommenterat tidigare är inte jag! Just to let you know.

    ReplyDelete
  8. Intressant!
    Far kolla det ikvall. Har topprogram som kan spara mina lasare nu for tiden sa jag ska nog kunna lista ut vem den "andre" ar...

    Thanks for letting me know ;)

    ReplyDelete
  9. Jag tycker snarare det ar fel pa den brittiska binge-drinking kulturen som inte kan skilja pa att "ta en drink" och "bli sa packad som mojligt pa sa kort tid som mojligt".
    Jag dricker garna ett glas eller tva nagon gang i veckan. Nar det spelas sa pass hog musik som det gor pa alla klubbar och barer i stan sa kan man inte ha nagon vidare givande konversationer och det ar ganska morkt sa man far mest ut av att bara dansa, slappna av och inte tanka sa mycket, vilket kan vara svart efter en hektisk vecka med mycket i huvudet. Precis som jag vill ha kaffe pa morgonen for att vakna tar jag garna en drink pa en lordag for att kunna slappa allt jag har att ordna med. Och en kamomill-te pa kvallen for att somna :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...