10/09/2008

Vad gor oss lyckliga?

De flesta av oss forsoker leva ett sa lyckligt liv som mojligt. For vissa av oss betyder det att vara sa aktiva vi bara kan for att hinna med sa mycket som mojligt. For andra betyder det att na toppen av karriaren. Vissa reser jorden runt for att soka efter lycka medans andra isolerar sig i ett rum, i en kyrka eller tempel for att finna lyckan djupt inne i sig sjalv. Alla ar vi olika, och tur ar val det.

Jag laste i en bok for ett tag sen att folk var lyckligare forr i tiden. Livet var enklare; mindre komplicerat och folk mindre valmojligheter. Idag har vi i vastvarlden en enorma mojligheter vad vi vill gora med vara liv. Dessa mojligheter bestar av en mangd olika val som maste tas och det ar langt ifran latt att veta hur man ska valja ratt for att na dit man vill. Dagens samhalle ar bade mer utbildade och har det finansiellt battre an tidigare generationer. Resurserna ar enorma och vi lever i ett informationsamhalle da kunskaper kan hamtas fran varje horn.

Livet gar dock fort, valdigt fort och vi maste kunna ta snabba beslut for att kunna hanga med pa basta satt.

I mitt life coach program handlar kapitel ett om 'Vad gor mig lycklig?' Jag har blivit ombedd att lista;

* When did I last feel truly happy?

* Where was I?

* What was I doing?

* Who was I with?

* What makes me happy on a regular basis? List 5 things...

Jag ska satta mig ner och tanka igenom detta och aterkommer imorgon med vad jag kommer fram till...


xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...