09/09/2008

Höstjackor

Eftersom mode ar ett av mina storsta intressen och jag an sa lange inte ens namnt nagot om klader i bloggen tankte jag idag rora lite forsiktigt vid amnet.
Har spenderat stora delar av min arbetsdag surfande pa internet pa jakt efter snygga hostjackor/kappor men kan inte bestamma mig vad jag vill ha. Eftersom jag ar valdigt liten sa ser host- och vinterjackorna ofta for stora och klumpiga ut pa mig. Samtidigt behover jag nagot lite storre for att inte frysa, vilket jag iofs anda alltid gor. Det enda jag vet so far ar att jag vill ha en jacka som slutar typ vid rumpan, far inte va langre (da forsvinner hela jag i den) och den far inte vara mindre da jag bara skulle frysa.

Forsta jackan ar min favorit so far. Den ar fran H&M och kostar i stort satt ingenting. OM den skulle tankas sitta bra sa hugger jag den pa en gang. Nasta fraga som foljer ar da vilken farg? Hostens trendiga lila, en harlig brun eller en enkel och lattmatchad svart?

Jacka nummer 2 ar fran FCUK, supersot verkligen. Feminin, annulunda och rikstigt snygg. Dock finns den bara i vitt sa den gar tyvarr bort.


Resterande tva jackor ar fran Burberry. Inte for att jag brukar kopa klader derifran men tanken slog mig vilken enorm investering det skulle kunna vara. Om de nu, mot all formodan, skulle sitta som gjuten pa en kan man ju ha dem ar ut och ar in. De ar stilrena, snygga, eleganta och passar till det mesta. Man kan ha dem till jobbet, till festen, till restaurangen eller som vanlig vardagsjacka. Fragar jag pojkvannen skulle han helt klart saga en av dem, men jag tror nog anda det lutar at H&M jackan for min del, eller.....?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...