12/09/2008

Otrohet


Storsta trenden just nu verkar vara otrohet! Att ha en stadig relation men samtidigt leka runt med andra bakom ryggen verkar vara Londons mest populara aktivitet for tillfallet och Stockholm verkar inte langt efter i samma trend. Folk vill ata kakan samtidigt som de behaller den tryggt hemma pa hyllan.


Allt fler av de jag kanner ar otrogna eller far reda pa att deras partners varit otrogna och man borjar nastan forvanta sig att det ska handa en sjalv snart med.Nagot som gor mig an mer forvanad ar hur manga som faktsikt kampar vidare i sin relation efter en otrohet blivit upptackt... hur kan man forlata? Hur kan man lita pa att den personen inte kommer gora samma sak igen?


Vart gar da gransen till otrohet? Ar det nar man borjar soka uppmarksamhet fran nagon av motsatta konet? Nar man blir lite smafortjust i nagon annan? Nar man kysser nagon annan? eller maste det ga sa langt som att man har sex med nagon annan eller faktskt har en hel relation bakom ryggen pa sin partner? For mig gar det vid kyssen. Dock skulle jag KANSKE kunna forlata min kille om han var ute och festa med sina polare och "rakar" hangla med framlig pa klubben och sedan berattar det for mig. Men om min kille skulle ha sex med nagon annan skulle han aka ut med huvudet fore pa momangen, inget snack om saken.


Nasta fraga jag staller mig ar varfor man ar otrogen? Vissa sager att otrohet ar ett sokande efter bekraftelse. Att aven om man har en partner som alskar en vill man fa kanna att man fortfarande ar attraktiv och kan fanga uppmarksamhet. Jag skakar mest pa huvudet nar jag hor sanna ursakter. Hur mkt bekrafelsesokande man an ar maste man val inte hoppa i sang med en annan manniska? En annan anledning ar att man soker spanning i livet. Jag kan forsta kanslan men jag tycker fortfarande att man ska ha sa pass hog moral att man ska kunna sta emot det.


Jag kan erkanna att jag ser ner pa folk som ar otrogna. Tycker de har brist pa moral och empati. Jag skulle heller aldrig forsoka ragga upp en kille som jag vet har flickvan men jag vet att det ar manga som roar sig med sant med. Men vad ar vistsen med det? En gang otrogen, alltid otrogen ar min filosofi. Det vill saga, om en kille ar otrogen med mig mot sin flickvan sa skulle han lika garna kunna var otrogen mot mig om vi nu skulle bli tillsammans.Nej sanna manniskor klarar jag mig bra utan....
xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...