31/10/2018

Oktoberlista


Höstcyklingen till jobbet gav så här fina vyer

Rolig vardagshändelse


Johannas besök i Stockholm med övernattning hos oss. Ibland krävs det så lite för att något ska ge så mycket. Trots mitt i veckan hade vi supermysigt!

Bästa helg-happening:

Söndagen i Nerja i Spanien, en heldag med Toffes syster med familj. Vi besökte en väldigt fascinerande grotta, åt god lunch, hände en stund på stranden, åt glass, lunkade runt inne i gamla stan och kikade utsikten från den berömda "Balcon de Europa". På kvällen köpte vi hem alla delikatesser butiken erbjöd och åt massvis med goda småplock. Det kallar jag en bra dag!

En riktigt bra kväll:

Kvällen i Cadiz! Förälskad i både min man och staden mådde jag prima där!

Något extra bra jag har gjorde:

Klarade min första revision på jobbet. Nervös inför den men den gick det väldigt smidigt.

Månadens bästa låt/låtar/poddar:

P3's dokumentär om Prinsessan Dianas död som jag blev väldigt berörd av.

Bok jag läste / lyssnade på:

Semestermånad och tre böcker hanns med:
Medan han lever - Elaine Eksvärd
Du glädjerika sköna - Sara H Olsson
80 grader från varmvattnet - Karin Alfredsson

Nya inköp:

Höstjacka från Zara och höst/vinterskor från River Island. På en halvtimme efter jobbet hade höstens garderob färdigställts, mycket nöjd. Redo för tråkigt höstrusk nu!

Smarrig måltid:

Vi åt massvis med gott i Spanien men en måltid kommer vi minnas lite mer än de andra. I bergsbyn Sentil de las Bodegas i Spanien bestämde vi att det var lunchdags och hittade en liten restaurang. Restaurangägaren/servitören kom för att ta beställningen men kunde inte många ord på Engelska men han fick fram att det mesta på menyn inte gick att beställa, av okänd anledning. Till slut tog vi de två rätter han rekommenderade (antagligen det enda färska de hade) men vi hade ingen aning om vad vi beställt. Först fick vi in två stycken smörbaksinbakade fritterade getostar med nån typ av bärmarmelad vilka var så otroligt goda. Därefter fick vi in det vi trodde var kanin men efter några dagar insåg att vi det var lamm vilket också var gott. Maten var väldigt god men det var nog hela upplevelsen som gjorde den så speciell.

Träningsstatistik:

Lite tafatt. Lunchtränar med kollegor 1-2 gånger i veckan och cyklade några gånger under oktober månad. I Spanien fick vi ihop 1,5 - 2,5 mil promenader per dag. Hoppas att november blir en bättre träningsmånad.

Månadens bästa film, serie, dokumentär eller tv-program:

Vår tid är nu på SVT play. Love it!

Månadens sämsta:

Min ömma rygg - väldigt trött på den nu...

Ett minne jag kommer bära med mig från den här månaden:

Hela Spanienresan med dagen på hästryggen över Sierra Nevadas slätter, olivlundar och mandelträdslundar är verkligen oförglömlig.

Vad ser jag fram emot kommande månad:

Konferensresa med avdelningen på jobbet.

xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...