25/10/2016

Hur man gör en tråkig regnhelg till en superhelg


Den här hösten har börjat lite så där…. För min del har den än så länge i stor utsträckning präglats av motgångar och dåliga nyheter och jag vet att det är flera omkring mig som kämpar i uppförsbackar för tillfället. Men trots en del mörker är vi ändå många som gör allt vi kan för att skapa glädje i tillvaron.

Min helg har varit helt underbar, trots att vädret verkade göra vad det kunde för att sätta käppar i hjulet för mina planer så kom det att bli en superhelg. I fredags kväll köpte jag hem färska räkor, vi tände en brasa och delade på en flaska vin och hade en lugn och mysig kväll hemma tillsammans. I lördags började jag dagen med lite jogging på löpband tätt följt av en timmes body pump. Efter lunch tog jag bilen och hämtade upp Johanna och tillsammans åkte vi till vår fina väns grav, där vi planerade en ljung och tände ljus. Sen åkte vi hem till Johanna och förberedde middag och myste med barn. Senare kom våra vänner Anna och Cicci över och tillsammans hade vi en riktigt mysig tjejkväll. 

I söndags var det C’s födelsedag. Tanken var egentligen att vi skulle haft familjedag i trädgården men det satte vädret helt enkelt stopp för. Istället kom våra föräldrar över och vi fixade (arbetade hårt!) inomhus, fikade, åt god mat och hade en familjedag helt enkelt. 

En helg med både vänner, familj, träning och där man känner att man verkligen gjort något och kommit framåt i husrenoveringen kan inte bli så mycket bättre än vad den här helgen blev. 

Nu väntar en rätt hård vecka, både på jobbet och hemma och jag kan erkänna att jag är lite nervös.

xoxo

5 comments:

  1. Kul med tjejkväll, borde alla tjejer ha oftare! Hoppas det löser sig med allt och lycka till nu i veckan. KramC

    ReplyDelete
  2. Vad mysigt med både en tjejkväll och kalas :-D Kramis

    ReplyDelete
  3. Låter som en bra helg!

    ReplyDelete
  4. Hej. Låter som en perfekt helg i mina öron. Hoppas allt går bra nu i veckan. Kram

    ReplyDelete
  5. Lät som en härlig helg :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...