20/10/2016

Cicci och Johans bröllop








I lördags gifte sig min bästa vän, Cicci.
Cicci är inte bara en vän utan känns även som familj för mig. Vi träffades för första gången på BB när Cicci var nyfödd och jag var knappa 2 månader gammal. Våra mammor är goda vänner sedan barnsben och våra mormödrar var även de goda vänner. 3 generationer av nära vänskap är unikt och något vi hoppas föra vidare. 

Det var ett borgerligt bröllop där både vigsel, middag och fest hölls i deras trädgård utanför Landskrona i Skåne. Vi var runt 25 gäster av blandad ålder, några nära vänner och närmaste familjen. 

Vigseln hölls utomhus och var fantastiskt fin och personlig. En kollega till brudgummen var vigselförrättare och hon var otroligt duktig i valet av tal hon höll. Jag var ringbärare och Ciccis syster med sambo sjöng en sång. Det blåste och var rätt kallt men det var inte förrän vigseln var över som man först märkte att man frös då man under själva vigseln var så tagen av den fina stämningen. 

Efter vigsel blev det champagne i trädgården, lite fotografering och mingel innan vi sökte oss in i orangeriet där det var uppdukat med bordsplacering för en sen lunch/tidig middag. Vi åt och drack gott, det hölls några tal och vi sjöng sånger. Folk flyttade runt lite runt bordet och jag tror faktiskt att alla hann prata med alla, fördelen med små fester. Det var lite kyligt men himla mysigt. 

Därefter blev det kast av bröllopsbuketten, vilken jag på något sätt fick tag på. Så, nu undrar ju alla, blir det bröllop inom ett år? :)

Sen var festen igång, det dansades och vi bjöds på en massiv ostbricka. Folk minglade runt och hade det riktigt trevligt. Vid midnatt, dvs efter 12 timmar av bröllopsfirande började folk packa ihop sina saker och vi nyktra, jag och en till, blev chaufförer och skjutsade folk till närliggande hotell och vandrarhem. Jag, C och ett kompis-par till hade gjort det bekvämt för oss och bokat ett fint hotell inne i Landskrona där vi sov gott och bjöds på en fantastisk frukostbuffé. 

Dagen efter samlades stora delar av gästerna igen hemma hos brudparet där vi bjöds på hemlagade pajer och te, vi satt och pratade och la lite pussel. Så enkelt och så trevligt!

Jag tror och hoppas Cicci och Johan är nöjda med sitt bröllop, för vi gäster hade det i alla fall en ofantligt trevlig helg.

xoxo 

5 comments:

  1. Åh vad kul, ser ut som ett härligt bröllop! :)

    ReplyDelete
  2. Hej. Vilka fina bilder! Jag uppskattar små bröllop då det blir mycket mer personligt då. Kram

    ReplyDelete
  3. oooh, vad fina bilder :D

    ReplyDelete
  4. Vad roligt med bröllop och så fina alla var! :-D Kramis

    ReplyDelete
  5. You look lovely darling <3

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...