06/10/2016

Surfers Stockholm





Testa nya restauranger är ju lite av en av mina favoritersysselsättningar. Jag har långa listor på restauranger jag har testat och som jag vill testa men tyvärr går jag inte ut och äter så ofta nu för tiden så listorna betas av otroligt långsamt. 

På en snabb AW med två kollegor igår kväll fick jag en rekommendation om en ny och "trendig" restaurang på Regeringsgatan, Surfers. Namnet lät coolt och när jag spanade in hemsidan föll den mig i smaken så när Moa kom och hämtade upp mig bestämde vi oss för att testa att gå dit, trots att vi inte bokat bord.  
På hemsidan beskriver Surfers sig själva så här: 

"Kina är platsen för mat men Sichuan är platsen för smaker.”
Mycket smaker med andra ord!
Ibland starka och bedövande med Sichuanpeppar och vänd mot himlen chili, men också milda, söta, salta och syrliga smaker.
Det sägs att Sichuan har 5000 traditionella rätter. Ett faktum är att det finns 23 bestämda smaker och 56 metoder för matlagning.
Dit vill vi ta er!"

Vi hade tur att få bord och beställde in fem rätter som vi delade på. Maten var god men framför allt var den spännande och annorlunda. En riktig smakupplevelse faktiskt. Och restaurangen i sig var otroligt mysig så det blev en riktig toppenkväll. Med andra ord, Surfers rekommenderar jag varmt!

xoxo

4 comments:

  1. Tycker också det är himla kul att testa nya restauranger! Mat är livet! :)

    ReplyDelete
  2. Har hört talats om den, namnet passar ju mig=) Ser mysigt ut! KramC

    ReplyDelete
  3. Jag har varit där och tyckte jättemycket om både maten och lokalen. Kul att du hittade dit!

    ReplyDelete
  4. Kan tillägga att Surfers är jätte bra på alla sätt förutom att den inte känns så barnvänlig.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...