04/10/2016

Härlig hösthelg







När man jobbar SÅ mycket som jag gör nu för tiden så är det otroligt skönt att ha helgerna relativt oplanerade. Ni som känner mig förstår att det inte betyder att jag vill sitta hemma och glo på TV en hel helg utan jag menar mer att låta helgen planera sig själv lite grann. Bor man i villa finns det alltid massor att göra så det är ingen risk att bli rastlös heller. 

I fredags efter jobbet åt jag middag med mamma och pappa. Det planerades ca en timme innan jag skulle gå från kontoret, men det blev en mysig och enkel kväll hemma hos mamma. 

Bilderna ovan är tagna i lördags. Jag spenderade stora delen av dagen på tomten, krattade löv och fixade med lite av varje. Lite nedfallna äpplen togs in och blev en ny sorts äppelpaj. Har nog testat 6-7 olika sorter nu. Under hela eftermiddagen hade vi en fläskkarré i ugnen som vi på kvällen bjöd våra gäster Erika, Jens och Alva på. Det var en sån där riktigt dundermysig dag och kväll. 

Söndagen bjöd liksom lördagen på superhärligt väder men förutom en timme i solen på altan på förmiddagen så spenderade både jag och C nästan hela dagen inomhus då vi påbörjade projektet av klinkerläggning i det som ska bli vår nya tvättstuga. Det är väldigt lärorikt att renovera själv men det kräver en del tålamod. Framåt kvällen fick jag nog och tog bilen till gymmet och körde en timmes body pump. Jag kände att jag behövde komma ut lite, se något annat än bara bottenplan i vårt hus och att få röra på kroppen lite. På väg hem köpte jag med thai-take away och resten av kvällen blev bara otroligt slö. Skönt att ha sådana kvällar med då och då. 

xoxo

4 comments:

  1. Hej. Vilka jättehärliga bilder. Visst är det mysigt med egen tomt! Kram

    ReplyDelete
  2. Jag föredrar också oplanerade helger eftersom jag blir så himla trött. Vilka härliga bilder finis! Kramis

    ReplyDelete
  3. Hej! Superfin blogg!

    Var gärna med i min frågestund, man deltar samtidigt i en utlottning av ett presentkort på 100 kronor!

    http://heiduskaja.blogg.se/2016/september/bytte-planet-en-stund-dar-kandes-det-som.html

    ReplyDelete
  4. Vilka härliga bilder! Vore kul att ses någon gång snart!! KramC

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...