31/10/2016

Hösthelg










Ser att bilderna hamnat lite i oordning men det gör inte så mycket. De speglar iaf min helg och vad jag har haft för mig väldigt bra. 

I fredags kväll var jag, C och några kollegor till mig på Vernissage på söder. Det var en kollegas fru som ställde ut. Det var himla skoj att få delta i en vernissage på ett lite personligare plan. Konst är för mig ofta så "konstigt" och denna var inget undantag, men det fanns en story bakom statyerna och bilderna som var lite djupare vilken framkallade en hel del både tankar och diskussioner bland besökarna. Efter Vernissagen gick jag, C och Peter till Vapiano för middag och öl och där satt vi och bubblade tills vi kände att det var dags att åka hem. 

I lördags hann jag och C med en timmes intensiv städning hemma innan vi begav oss i väg på olika äventyr. Själv tog jag bilen till Mall of Scandinavia där jag mötte upp Jessica för en timmes body balance, en dumplings-lunch och lite strosande i butiker. Därefter hämnade jag upp C och så åkte vi till våra vänner Lisa och John där vi blev bjudna på Sous vide-kött till middag med massa goda tillbehör. Vi åt massor, satt och pratade en del och spelade sedan hysteriskt många omgångar Uno, hur kul som helst. 

Igår, söndag, började jag och C dagen med att åka till Ikea, Epoq (Elgiganten) och Bauhaus för tvättstuge-inspiration. Nu när bergvärmen är installerad så är tanken att vi ska fortsätta renoveringen av rummet och själva skapa en tvättstuga av det. På eftermiddagen kom C's föräldrar spontant över så vi fikade och tog sedan ett par timmar på tomten för en riktig höststädning. Kändes skönt att få det gjort! 

Nu är det måndag och en vecka med bland annat bokslut väntar, dvs mycket jobb. 

xoxo

5 comments:

  1. Vilken rolig och händelserik helg ni har haft och så mysigt :-D Kramis

    ReplyDelete
  2. Så mysigt med höststädning på sin egen tomt. Vi hade höststädning i bostadsrättsföreningen, inte lika spännande :P Och skoj med uno-turné! KramC

    ReplyDelete
  3. Mysig helg! Jag känner minsann igen garaget i MOS, riktigt coolt!

    ReplyDelete
  4. Sällskapsspelskvällar så här i höstrusket är gravt underskattade

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...