19/10/2016

En helg i söder



Jag och C är experter på att hinna med så mycket (roligt) som möjligt på vår lediga tid. På gott och ont. Det är så klart väldigt kul att få göra mycket, få uppleva och att få umgås med massvis av vänner men ibland kan det bli lite för mycket av det goda att man känner sig lite matt. 

I helgen var vi i Skåne. Den egentliga planen var att medverka på min bästa väninnas bröllop men så klart skulle vi trycka in lite mer än så på vår långhelg nere i söder. Vi åkte hemifrån fredag förmiddag, åt lunch längst vägen och kom fram till vårt första stopp vid tre-tidenm Gekås i Ullared. Hjälp! Jag har bara varit där en gång tidigare, 11 år sedan, och hade inte kunnat föreställa mig kaoset som skulle infinna sig. I lite över en och en halv timme strosade vi omkring i butiken och trots att det kändes som vi inte köpte något alls spenderade vi över tusenlappen. Ja ja, det var en "kul" upplevelse. Därefter bilade vi vidare längst fantastiskt vackra sjöar ner till våra vänner Tobbe och Zuzanna i Båstad där vi blev bjudna på jättegod middag och där vi sedan sov över. 

På Lördagen var det bröllop för hela slanten. På morgonen skrev jag mitt tal och förberedde uppläsande av dikt och en sång. Dagen flög sedan fram och på kvällen hade vi bokat hotell i Landskrona. Lägger upp mer bilder från bröllopet senare. 

På söndagsmorgon åt vi stor frukost på hotellet tillsammans med ett kompis-par och tog sedan en morgonpromenad runt Landskrona. Det var grått men ändå lite mysigt. Därefter åkte vi hem till brudparet igen där vi fikade, la lite pussel och satt och pratade medan fler och fler gäster droppade in. Efter lunch någon gång begav vi oss iväg, jag stäckkörde sträckan Landskrona - Lindköping där vi stannade för middag hos C's syster med familj. C fick sedan köra Linköping - Stockholm medan jag sov gott i passargerarsätet. Det blev verkligen en toppenhelg!

Men, hela måndagen var jag helt utmattad. Kände att jag skulle ha behövt en semester efter semestern vilket antagligen tyder på att vi kanske skulle tagit det lite lugnare och fått vila lite mer. Just att vila är vi inte så bra på C och jag. Men vi hinner med mycket kul. Som sagt, på gott och ont.

xoxo

6 comments:

  1. Ni hinner verkligen med mkt så jag förstår att du var trött på måndagen. Du får vila under veckan 😉 kram

    ReplyDelete
  2. Vad mycket skoj ni hann med och jag förstår att du blev sliten :-D Kramis

    ReplyDelete
  3. Jag ser det som rätt imponerande att ni har energin att vilja göra så mkt och att ni har så mkt vänner precis överallt i världen=) KramC

    ReplyDelete
  4. Ni är så söta

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...