03/09/2009

Semesterberättelse

Hej gott folk, jag ar tillbaka i stan! Det var faktiskt en hel vecka sedan jag kom tillbaka till London men har haft fullt upp sa har hunnit blogga.

Semestern var hur som helst toppen; en av de basta resor jag gjort! Kanske kandes den sa speciell for att det var en av de langsta jag gjort pa manga ar (17 dagar), eller sa var det for det trevliga resesallskapet eller bara for att jag alskar Italien sa otroligt mycket. Hur som helst, komblinationen av dessa gjorde att det var en resa jag sent kommer glomma.

Vi spenderade forsta dagarna i "sommarstugan". Ett litet hus benaget pa berget over Menaggio med utsikt over hela Como-sjon. Sommartid ar det nog en av de vackraste platser jag nagonsin satt. Borjade dromma om att bo dar och varje morgon vakna med den fantastiska utsikten men kom direkt pa hur trist det maste vara pa vintern, haha. Vi slappade, badade, solade, laste, promenarade och tog bilen ivag for goda middagar i narliggande smastader. En eftermiddag tog vi baten over till Bellaggio; en valdigt fin och pitoresk liten by pa andra sidan vattnet men pa tok for mycket turister for min smak. Hur som helst, otroligt mysiga och avkopplande dagar!

Sedan bar det av... forst en svang till Verona, sen till Nogara och sedan fortsattatte vi ner till Toskanakusten. Vi hade varat hotell och var strand i Viareggio och det var aven dar vi spenderade mestadelen av var tid i ar. Hann aven med lite cocktails i finfina Forte di Marmi, men jag kanner mig inte vidare bekvam dar med alla uppnasade snobbar som hanger dar sa jag foredrog Viareggio.

Veckan vi spenderade pa kusten var otroligt varm, narmare 40 grader varje dag, sa det var inte sa mycket vi kunde gora om dagarna annat an att slappa pa stranden eller vid poolen. En dag ville vi vara lite hurtiga och turistiga sa vi gick upp tidigt och hyrde cyklar. I 40 graders hetta tog vi oss sedan runt staden och kom pa eftermiddagen hem med rodbranda nasor och axlar och galet trotta, sa det blev ingen mer mortion for oss resterande semester. Om kvallarna umgicks vi mycket med Marci's foraldrar som en manad varje ar bor nere i Viareggio i sina kompisars hus. Det blev STORA lyxiga middagar varje kvall och det fanns inte en kvall jag somnade utan att magen kandes som den skulle spricka. Det var otroligt gott men aningens for mycket for lilla mig. Jag gick upp nastan 1.5 kg under mina 17 dagar i Italien och jag borjar undra hur italienarna kan halla sig sa smala nar de ater som elefanter??

Efter en vecka pa kusten bilade vi tillbaka till Como. Vi hann aven med en svang till Lugano och Stabio i Schweiz och jag lyckades efter mycket overtalning fa 2 timmar pa det stora outlet-varuhuset (redan glomt namnet) vid Schweiziska gransen, wee =)

Tipptoppsemester med andra ord!!

Nu har Marcello flyttat till New York och jag ar tillbaka i London for att forsoka lista ut vad jag ska gora med mitt liv......

xoxo

(Lagger upp bilder imorn!)


1 comment:

  1. Vad kul att du ar tillbaka! Har saknat dina inlagg :) Semestern lat riktigt toppen, jag ar avis.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...