29/09/2009

This is my life

Sa har prioriterar jag i mitt liv...

1 Family
2 Friends
3 Partner
4 Have fun
5 Money
6 Career
7 Training
8 Personal interests
9 Shopping
10 Parties

Snabb forklaring:
Jag la familjen overst! Dagen jag gifter mig blir ju min partner del av min familj och han kommer da absolut bli min nummer ett, men det ar da, inte nu!

Vanner kommer ocksa fore min partner pa listan... som mormor sa: "killar kommer, killar gar men vannen bestar" och det har ju visat sig hittills i mitt liv.

Men som ni ser ar det manniskorna omkring mig som ar viktigast i mitt liv och helst skulle jag velat lagga min familj, min pojkvan och mina vanner pa samma forstaplats.

Karriaren kommer ganska langt ner pa min lista. Nar jag gick pa universitetet och nar jag precis borjat jobba skulle jag sakerligen prioriterat pa nagot annat satt men efter nagra ar pa arbetsmarknaden sa har jag insett att det finns viktigare saker i mitt liv. Hur som helst spenderar man storsta delen av sin vakna tid pa jobbet sa visst ar det viktigt att man trivs bra dar.

Jag la pengar fore karriar pa listan. Skulle jag vinna massor av pengar sa jag aldrig mer skulle behova jobba tror jag inte att jag skulle gora det heller. Finns sa mycket annat jag vill gora i mitt liv an att sitta framfor en dator och knappa siffror. Jag skulle sakerligen inte bara ligga pa en strand eller vandra runt i stan heller, ar pa tok for rastlos for det. Istallet skulle jag lagga min tid pa valgorenhet/manniskor i nod, hastar och resor samt sa klart min familj!

Shopping och fester ar stora delar av mitt liv just nu, men jag skulle inte ha nagra storre problem att lagga dem bada at sidan for att fa allt annat pa den listan.

Hur som helst ar alternativen valda utifran vad mitt liv innehaller just nu. Skulle nagon annan satt upp alternativen skulle de sakert sett annulunda ut. Det var i alla fall jattekul att sa manga kommenterade pa mitt forra inlagg med sina egna listor, kul att se hur olika vi alla anda ar.

xoxo

6 comments:

  1. Johan Andersson29/09/2009, 15:23

    Som sagt, du förvånade mig Majja. Trodde din partner skulle vara nummer 1, men kan acceptera din förklaring angående din framtida man, mohaha.

    Du är en smart brud gumman!

    Heja AIK, hoho jaja.

    ReplyDelete
  2. Min karriär hamnar högt upp för får jag de jobben jag vill ha så är det typ lika med välgörenheto ch då känns det inte som ett jobb.

    Men jag kommer ändå jobba för att leva för när jag är ute och dyker, reser, klättrar med min pojk eller mina vänner det är då jag är som lyckligast.

    Vänner hamnar inte högre än min poj för jag har hittat min soulmate och skulle det ta slut mellan oss så vill jag ha honom som min bästa vän...hoppas dock det håller.

    Kraaam

    PS allt känns mycket bättre nu, vi pratade lite mer i går.

    ReplyDelete
  3. Zeba
    Tror du ni kommer kunna fortsätta vara vänner om det skulle ta slut? Min erfarenhet (både egenupplevd och kunskaper jag fått från nära vännner) säger mig att det är väldigt svårt att förli, åtminstone nära, vänner efter att ett förhållande tar slut. Beror kanske lite på hur länge man var ihop och finns ju såklart undantag...

    Maria...Minns när vi pratade om relationer förut och jag sa att det har en stor betydelse hur man prioriterar om man är gift eller inte. Du höll inte helt med då...skönt att se att du kommit över till "the dark side" (min sida ;-)!!

    ReplyDelete
  4. Josef; ja efter lite (mkt) tankar pa det kanns det ratt sjalvklart. Gifter man sig och skaffar barn blir de ens egen famlij sa helt klart maste de ju vara nummer 1 i mitt liv.

    Jag tror man kan vara vanner aven efter man gjort slut. Kanske tar lite tid, nagot ar eller sa, att finna vannskapen och for att lagga allt annat man haft bakom sig men vill man sa kan man nog.
    Sen beror det nog mkt pa HUR man gor slut och av vilken anledning...

    ReplyDelete
  5. Josef,

    Jag är god vän med min ex husband, vi pratar med varandra på telefon minst en gång i veckan och ses regelbundet. För jag problem som jag och min nuvarande inte kan lösa så händer det att jag kontaktar mitt ex.

    Min nuvarande är själv väldigt nära vän med sitt ex.

    Men jag tror mycket det beror på hur förhållandet var och varför det tog slut om man kan vara vänner eller ej. Jag har en del ex som jag aldrig mer vill se.

    Marliina,
    Hur går allt? För mig är det rollercoaster, upp och ner, men tror jag vänjer mig efter ett tag.

    Kraaam

    ReplyDelete
  6. Härligt att höra att det funkar bra för en del med rätt nära kontakt med sina ex. Tycker det är en bra egenskap att kunna lämna vissa saker bakom sig och även en väldigt bra egenskap att nya partner förstår och accepterar att man vill ha kontakt med sitt ex ändå :).

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...