06/09/2009

Italiensk middag


I Fredags var jag bjuden pa middag hem till Giulia som precis flyttat in i en ny lagenhet i West Kensinton. Det var Barbara som var kvallens kock och maten var otroligt god. Till huvudratt at vi pasta med hemladad pesto, zucchini och rakor och efter lite lirkande listade jag ut att hon hade statt i koket i 3-4 timmar for att fixa maten. Ikvall var jag bjuden pa middag nummer tva i samma lagenhet men denna gangen var det Giulia som skulle vara kocken som skulle gora riktig Ragu (kottfarssas) och jag vet sen tidigare att det tar henne minst 5 timmar att laga den. Det kallar jag matlagning! Jag undrar om jag nagonsin statt i koket i mer an 2 timmar for att laga ill en middag, antagligen inte, och anda ar jag en som alskar att laga mat. Nej italienarna har verkligen en speciell kansla for det dar med mat, synd att inte den halvitalienska delen av mig fick mer an den :)

xoxo

1 comment:

  1. wow... jag utgår från att det var väldigt gott!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...