23/09/2009

Dagens forsta sms

06.14 - Mobilen piper - jag har som vanligt glomt att stanga av ljudet.

Halvvaken stracker jag mig efter mobilen for att lasa mitt nyinkomna meddelande. "rubrik i tunnelbanan...." jag satter mig spikrak upp i ryggen och ar plotsligt blixtvaken, ar plotsligt helt saker pa att det varit en terrorattack i London eller New York, fraga mig inte varfor men det var det forsta som poppade upp i mitt huvud.

Laser vidare "svart att na HR-drommarna? Ny HR yrkesutbildning i Stockholm. Kolla pa itrium.se" Jag ler for mig sjalv, det var ingen terrorattack den har gangen heller. Det var min basta kompis som vet att jag drommer om att en dag jobba inom HR och som inte vill nagot hellre an att jag skulle komma hem till Sverige. Lycklig somnar jag om! :)

xoxo

2 comments:

  1. va galet, jag har dromt om att london blivit drabbat av terroroister da och da.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...