22/09/2009

Varfor bloggar man?

Jag har varit valdigt dalig pa att blogga senaste veckorna. Det har varit sa mycket tankar som flygit runt i mitt huvud och jag har haft sa mycket att gora varenda dag att bloggen helt enkelt inte fatt prioritet. Har funderat lite pa bloggandet ocksa, varfor bloggar man? Manga anvander det nog som terapi for sig sjalva, andra jagar lasare, andra tjanar stora pengar pa sin blogg och manga gor det nog bara for att dela med sig av sig sjalva.

Jag borjade blogga for att jag alskar att skriva. Tidigare skrev jag dagbok, berattelser och kortare noveller bara for att det var kul. Det har jag inte tid for langre. Att blogga blev for mig en bra kombination att sjalv fa "skriva av mig" och samtidigt bjuda mina nara och kara pa delar av mitt liv och mina tankar. Men sen en dag insag jag att jag hade 200 unika lasare i veckan (lite for manga andra bloggare men mycket for mig) och helt plotsligt handlade bloggandet om att fa sa manga lasare som mojligt... Vilket i sin tur skapade en viss stress.

Har de har veckorna funderat pa att lagga ner bloggen men efter mycket om och men har jag nu bestamt mig for att fortsatta och jag ska forsoka bli battre pa att skriva ner lite av alla mina tankar och mina vardagssysslor.

xoxo

5 comments:

  1. Jag bloggar för att jag älskar ord och allt man kan göra med dem. Bloggen är en väldigt redigerad verklighet, men det tycker jag är så himla kul också - hur man kan välja hur man ska berätta även om världens enklaste lilla grej. Allt är upp till mig. En händelse, en dag, en person, kan väljas att beskrivas på så många sätt - allt beroende på hur du själv vill. Man har makt med pennan. I love it - man kan skapa vad som helst.

    jag bloggar men allra mest skriver jag sådant som ligger i min dator - där är jag som mest kreativ, faktiskt.

    ReplyDelete
  2. Bra sagt Erika! Du har verkligen ordets gava :)

    ReplyDelete
  3. vilken tur att du fortsatter. Jag gillar din blogg!

    Tycker att du bara skall skriva for dig sjalv!

    xx L

    ReplyDelete
  4. Jag skriver för min skull, både som terapi och en slags dagbok. Använder den ju även till välgörenhet.

    Känner du int för att skriva så behöver man ju inte, bloggen ska inte bli ett måste.

    Tänker man "nu måste jag skriva annars så tappar jag läsare" så skriver man av fel anledning. Samt jag tycker att de som skriver för sin egna skull ofta har bättre och intressantare bloggar och då kan jag vänta ett tag emellan inläggen.

    ReplyDelete
  5. nej du far inte sluta blogga, jag har saknat din blogg. alltid kants som du skrivit bara for dig sjalv och lite for att tipsa dina lasare, valdigt rakt och arligt. fortsatt sa :o)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...