28/09/2009

Studentfest

Jag var pa ett 'International Student Party' i Lordags. Min kompis Annah har precis bestamt sig for att omskola sig och nollas nu in pa Queen Mary University i ostra London och det var hon som bjod in mig pa festen. Jag kan erkanna att jag var lite tveksam motideen att ga pa en studentfest, vadda alla kommer ju vara 19 ar tankte jag...

Hur som helst skulle vi kla oss i vart lands farger och jag, som alltid, tog det pa fullt allvar. Fullt ikladd i gult och blatt plus med en Svensk halsduk runt halsen (sag ut som en svensk hockeysupporter) tog jag mig ivag till Mile End dar festen tog vid. Det visade sig bli en toppkvall! Jag hade helt glomt bort den oppna stamningen som finns vid utlandska universitet (kanske aven pa de Svenska men inte alls i samma utstrackning). Det var folk fran varldens alla horn, alla pratar med alla och inom loppet av en timme hade vi redan traffat ett 10-tal nya vanner och nar jag nagra timmar senare var tvungen att packa mig hemat for att inte missa sista tunnelbanan var jag allt annat an glad att behova lamna partajjet. For forsta gangen sedan jag tog min examen saknar jag nu studentlivet.

Det kommer absolut bli fler studentfester for mig framover!



xoxo

2 comments:

  1. Johan Andersson28/09/2009, 13:34

    Looking HOT baby!

    Alla andra brudar blir allt risigare med åldern, men du blir bara snyggare och snyggare.

    Well done!

    ReplyDelete
  2. You BET att det blir fler :D
    Var en jattekul kvall, nasta gang far du val dra till med molekularbiologi nar den femtioelfte personen fragar dej vilket amne du studerar som "fresher" :D

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...