21/11/2016

Höstpyssel



Det känns som att hösten är en långsam tid då det är en period då det inte händer så mycket kul. Samtidigt börjar det kännas som det snart är jul vilket för med sig både tankar av mys och stress. Men julen är garanterat en period då tiden går fort. November börjar i alla fall närma sig sitt slut vilket jag tycker är bra, inte min favoritmånad på året om man säger så...

Hemma fortsätter vi långsamt framåt med vår tvättstuge-renovering. Vi har börjat montera stommar och börjat dra vattenrör. Själva. I helgen beställde vi kakel från Konradssons och planen är att kakla väggarna om någon vecka eller så. Själva. Det är verkligen helt galet hur mycket man lär sig när man bor i villa. Men den här renoveringen går verkligen långsamt, helt utan stress. I helgen tog vi även lite paus från renovering och fixade i den ”trasiga” trädgården istället. Vi krattade löv, klippte ner buskar och blommor och körde iväg högar av löv och kvistar till återvinningen. C putsade även fönster. Jag kallar trädgården för trasig då den är lite mörbultad efter bergvärme-borrningen som ni kan se på bilden ovan.

I lördags fm skulle vi haft tjej-brunch i stan men pga av förkylningar blev det till slut bara jag och barndomskompisen Anna. Vi åt frukostbuffé Blooms bageri vid Mariatorget och kikade sedan runt lite på söder i några timmar. Det kändes lite lyxigt att få lite egen tid med en barndomskompis en tidig helgmorgon bara så där. 

I lördags kväll såg jag och C en film för första gången på länge, en riktig lördags-mys-kväll. Vi såg The Butler vilken jag tyckte var helt fantastiskt bra! Och det var en bra historielektion på samma gång. Den finns på Netflix för den som vill se. 

I veckan som kommer ligger jobbet i fokus, både med mycket arbete dagtid och flera event kvällstid. 

xoxo

3 comments:

  1. Vad skönt att ni fick lite gjort i trädgården också och så kul att du ska på events! :-D Kramis

    ReplyDelete
  2. Hej Lyx med helgbrunch med bästa kompisen och visst är den filmen bra. Jag älskade den. Kram

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...