18/11/2016

Bullets over Broadway




***
***



Jag älskar musikaler! Jag har sett många fler än vad jag kan räkna på mina fingrar och blir lika glad varje gång jag får slå mig ner i en ofta sliten teaterstol och njuta av en sprudlande pjäs. 

Igår var jag, C och mina föräldrar och såg Bullets over Braodway på Götalejon här i Stockholm. Det var mammas födelsedagspresent som vi alla fick ta del av. Den var lite annorlunda än de flesta musikaler jag sett men ändå väldigt färgstark, rolig och glad. Johan Rheborg var riktigt bra och Helene Sjöholm är alltid Helene Sjöholm. Hon är enligt mig Sveriges bästa röst och jag fick gåshud igår när hon klev in på scen och började sjunga. 

Före musikalen åt jag, C och pappa middag på Restaurang Orkidé på Medborgarplatsen. Det var en av mina favoritlunch-restauranger när jag jobbade på SEB och jag äter nästan alltid samma sak när jag går dit, Panang Curry med anka, såå gott! 

De tre sista bilderna ovan är från i måndags när vi firade mammas födelsedag på nyöppnade restaurang Ultimat Shanti i Birkastan. En riktigt mysig kväll. 

Vad har veckan mer bjudit på? Jo! Jag har blivit brunett igen! Var hos min frisör, The hair bar, i tisdags och bestämde mig för att färga håret ett antal nyanser mörkare och jag blir fortfarande förvånad varje gång jag ser mig själv i spegeln. Har varit ljusbrun senaste åren men är nu mörk kastanj igen. Har även hunnit med en låång kvällsfika med Maria på Egoiste samt att se ytterligare ett avsnitt av serien The Crown. Idag är det fredag och på helgschemat står tjejbrunch och hemmafix. 

Önskar alla en fin helg 

xoxo

2 comments:

  1. Kul med musikal!! Kan rekommendera snövit och mamma mia the party! KramC

    ReplyDelete
  2. Brunett igen? Du har väl alltid haft brunt hår? Förvirrad:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...