04/11/2016

Mera gott i stan



Det har blivit en del restaurangbesök på senaste. Mycket mer än vanligt. Men inte mig emot, jag älskar verkligen att gå ut och äta. (Klicka här för förrförra veckans restaurang-reviews.)

I tisdags var jag på lunch med pappaSmak. Den där superpopulära och ganska dyra avsmakningsrestaurangen som ligger lite undangömd mitt i city, där i stort sätt alla har varit. För utom jag. Varje gång jag försökt boka bord för lunch har det varit fullbokat och middagstid ligger den lite över min prisnivå. Men så av en slump lyckades jag på måndagskvällen boka bord för tisdag lunch så jag och pappa sågs där. Restaurangen var väldigt fin, varm men ändå trendig miljö, och maten var supergod. Verkligen värd sina 140 kr för dagens lunch.


Tisdags kväll skulle jag och Johanna egentligen gått på bio men när ingen film vi ville se passade våra tider blev det istället bestämt att vi skulle gå på restaurang. En riktig restaurang. Vi lyckades få bord på lilla Tutto Bello vid Tegnerlunden och var efter besöket riktigt nöjda. Det är en Italiensk restaurang med en superduper mysig lokal, om en väldigt liten, god och prisvärd mat och väldigt gullig personal. Riktigt kul överraskning att det var SÅ bra. Kommer absolut gå dit igen.


I onsdags var jag först på AW på Egoiste med Ida och därefter köpte jag med mig take away-sushi hem till mamma för en sen middag. Sushin köptes på Esa Sushi vid St Eriksplan och det var såå otroligt gott. Både jag och mamma var verkligen förvånade. Vi har ätit vanlig sushi där förut och visst var den god (och fin) men den här gången beställde jag California rolls och Tempura rolls och de var helt underbara. Kan starkt rekommendera bägge om någon någonsin skulle droppa förbi Esa Sushi. 

Idag är det fredag och på kvällens schema står det "god mat och tvättstugeplanering" för mig och C. Jag skulle gissa att det blir jag som köper med något från delikatessdisken på Hemköp Åhléns, att vi öppnar en flaska vin och placerar oss framför den öppna spisen med kataloger och plattan (Pinterest) för planering av nya tvättstugans inredning. 

Önskar er alla en toppenfin helg! 

xoxo

4 comments:

  1. Vad smarrigt med så många restaurangbesök och hoppas ni hittar bra inspiration till inredningen ikväll! Kramis

    ReplyDelete
  2. Smak är stans bästa!

    ReplyDelete
  3. jag föredrar att äta matlåda dagtid och fina restauranger kvällstid, t ex smak.

    ReplyDelete
  4. Mums! :) att gå på restaurang är bland det bästa som finns! :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...