07/11/2016

Allhelgonahelgen



Men j*vla (ursäkta svordomen) höst! 
Det är alltid om hösten, i alla fall i mitt liv, som allt riktigt riktigt tråkigt händer. Det var på en höst som min älskade mormor gick bort, tätt följt av av en av mina bästa vänners pappa. En oförglömlig höst. Det var på en höst min fina vän fick besked om sin sjukdom. Det var en annan höst, två år senare, sjukdomen vann över min fina vän. Och nu igen, under årets höst, så har en nära vän fått ett fruktansvärt besked som får mig att må då fasansfullt dåligt. jag säger det igen, j*vla höst!

I helgen var det allhelgonahelgen. I fredags var vi bara hemma. Tände en brasa, åt lax, skissade upp vår kommande tvättstuga i IKEAs app och framför allt satt vi en lång tid i soffan med en varsin kopp te och lät de dåliga nyheterna vi fått under dagen sjunka in. Pratade om hur orättvist livet är. 

I lördags började jag dagen på gymmet, körde en timme body pump och tränade bort lite ilska. På eftermiddagen åkte vi traditionsenligt till Skogskyrkogården med två vänner, tände ljus och hedrade minnet av de vi förlorat. Därefter tog vi med oss vännerna hem, lagade till mexikanska hamburgare och hade en riktig myskväll. 

Igår söndag åkte vi efter en lite längre frukost till IKEA för inköp av tvättstugeinredningen. Vi lyckades få en drop-in tid hos köksplanerarna och fick verkligen riktigt snabb och profissionell hjälp. På eftermiddagen var jag bara hemma medan C åkte till båten, som slitit sig från bryggan. Jag pratade länge i telefonen och tog mig sedan ann en välbehövd storstädning av undervåningen. När C kom hem åt vi middag och slutförde sedan vi fogandet av klinkergolvet i tvättstugan. Det har varit väldigt lärorikt att skapa ett helt klinkergolv själva med alla bitar i det arbetet som det inneburit. Och, otroligt skönt att ha det klart. Check!

Överst i inlägget är en kort film från Svenska kyrkan som jag tyckte var väldigt fin och vill dela med mig av. 

xoxo

3 comments:

  1. Hej. Jag upplever hösten på samma sätt. Tycker alltid det är massor av sorg som händer varje höst, folk blir sjuka eller går bort. Kram

    ReplyDelete
  2. Usch vad hemskt och jag förstår att du avskyr hösten! Många styrkekramar från mig <3

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...