22/09/2016

Hockeykväll



Generellt skulle jag säga att jag tycker om sport. Jag tycker framför allt om att utöva sport men gillar även att titta på sport. Och jag älskar de folkfester som byggs upp omkring stora sportevenemang!

I tisdags var jag medbjuden min kompis Laura och hennes vänner för att se en hockeymatch. Det visade sig att Sverige just nu spelar i world cup och kvällens match var mot grannlandet Finland. Vi såg matchen hemma hos en av tjejerna i Solna. Vi laddade med ostbågar, chips, dipp, vindruvor, gott&blandat, godisbilar, rödvin och Loka cruch för den som körde bil. Vi mumsade gott och pratade om allt och inget. En supermysig kväll helt enkelt, tills matchen började… En halvlek ska vara i 20 minuter men när den efter 45 min fortfarande inte var slut och klockan närmade sig läggdags för mig fick jag nog, tackade för mig och körde hem. Jag vill tycka att hockey är spännande men tyvärr upplever jag det som ganska tråkigt. I mina ögon spelade de någon minut, slogs lite, flåsade lite och sen började spetaklet om. Det var en kul kväll då jag fick träffa Laura och massa nytt folk, och fick mumsa massor av onyttigheter jag i vanliga fall aldrig äter, men hockeyn kunde vi hoppat över. 

I övrigt bjuder veckan än så länge på galet mycket jobb, lite träning och mysiga lunchdejter. Ikväll ska jag till ridskolan och imorgon är jag ledig, tjohoo!

xoxo

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...