26/09/2016

Ett dygn på Skepparholmen












Jag har haft en sån fantastisk helg! En lång och effektiv helg med massor av skoj och mys. 

Den började i fredags då jag var ledig. Jag använde förmiddagen till att åka och storhandla inför lördagens tjejmiddag, åkte till återvinningen, hämtade ut paket på posten, traskade omkring i Vällingby centrum på jakt efter 1-års present till Olivia och avnjöt sedan en latte i solen medan jag guidade kollegan för lite jobb via telefon. Efter lunch tog jag bilen genom stan och hämtade upp min bästa kompis på Gullmarsplan för att sedan tillsammans lokalisera oss ut mot Saltsjö-boo och spa't Skepparholmen. Vi hade bokat paketet "Lugn Fredag" vilket bestod av fikabuffé vid ankomst, fri tillgång till spa, yogaklasser och vägledda mentala avkopplingsklasser, en 4-rätters middag, övernattning och en enorm frukost/brunchbuffé dagen efter. Det var otroligt kul, avkopplande och mysigt att få hänga på ett sånt fint ställe i ett helt dygn med sin bästa kompis. Vi hann prata om allt, badade massor, åt mycket och gott, var på en yoga klass och även en halvtimme av mental avkoppling (där jag lyckades somna). Allt var bara toppen! 

Spa't var relativt nytt och väldigt fräscht, dock saknade jag en bubbelpool. Den naturliga omgivningen kring hotellet var helt fantastisk och jag hoppas på att ta mig ut dit igen bara för långpromenader. Jag har varit på Yasuragi, som ligger i närheten, tidigare och har svårt att säga vilket ställe jag tyckte bäst om. Skepparholmen är lite fräschare, Yasuragi är lite roligare. Bägge är otroligt vackra platser, erbjuder fina spa, got mat och lugn miljö. 

Efter att vi på lördag strax före lunch checkat ut från spa't åkte vi till Södermalm och införskaffade en bröllopsklänning till Cicci. Första gången jag är med någon som ska köpa bröllopsklänning och jag gick ju så klart all in, klänningar är ju min grej. På mindre än en timme hade vi valt total outfit och nu vet jag att min bästa vän kommer vara otroligt vacker på sin bröllopsdag <3 p="">

xoxo

6 comments:

  1. WOW sån LYX! SÅ mysigt att åka på spa med bästa väninnan också!! KramC

    ReplyDelete
  2. Jag har också varit där och älskade stället. Men tycker Yasuragi Hasseludden är lite mer speciellt egentligen.

    ReplyDelete
  3. Men åh vad underbart ni har haft det och så himla mysigt! :-D Kramis

    ReplyDelete
  4. Hej. Men så mysigt att ha ett dygn på spa med sin bästa kompis och sen köpa brudklänning ihop. Sånna vänner ska man hålla hårt om! Kram

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...