19/09/2016

Color night run Stockholm 2016







Löpning är verkligen inte min grej. Jag har aldrig gillat att springa, tycker det är väldigt jobbigt och finner tyvärr absolut ingen harmoni med det som många påstår. Trots det försöker jag löpträna lite då och då, men springer sällan mer än 2-3 eller max 4 km och blir helt slut av det. 

Lite då och då, nästan en gång per år, lyckas jag ändå bli övertalad att ställa upp i olika typer av löplopp och inför varje lopp undrar jag varje gång varför i hela skogen jag ställer upp. Efter loppen är jag alltid lika otroligt nöjd. 

I lördags ställde jag för första gången upp i Color Run, eller rättare sagt Color Run Night Edition. På facebook har jag under senaste åren sett flertal vänner i olika delar av världen som deltagit i Color Runs just i deras städer och det har alltid sett så kul ut på bilderna så när C's kompis Peter ville ställa upp var jag inte svårövertalad. I min tur fick jag med mig C och mina två kompisar Julia och Teresa. I sista sekund anmälde sig även Teresas sambo så till slut var vi ett gäng på 6 personer som ställde upp ihop. 

Vädret var toppen. Varmt för att vara en septemberkväll och klart och torrt i luften. Det var väldigt mycket folk på plats och stämningen var på topp. Jag och Julia sprang loppet (5 km) ihop och kom i mål på en halvtimme, vilket vi var nöjda med. Resten av gänget var snabbare. Dock var vi nog alla lite för snabba för vi kom i mål bland de första och festen hade inte riktigt kommit igång än och jag hann börja frysa. 

Summan av kardemumman så var det ett kul och festligt lopp. Verkligen annorlunda. All färg var också rolig men lite omständlig. Både första start och efter varje km utefter loppet blev man nedsprutad av olika färger så väl i mål såg man ut som ett barn som lekt lite för mycket med målarfärg. Det var kul så länge det varade men mina ögon började efter ett tag svida av färgen och vi var ju så klart tvungna att byta om från topp till tå innan vi hoppade in i bilen för att åka hem. Väl hemma fick jag skrubba både kropp och huvud i närmare en timme för att få bort all färg så som sagt blev det lite pyssligt. Tror inte jag kommer springa Color run igen men det var en kul grej att ha gjort. Och nu är frågan, var blir det nästa år? Vårruset? Midnattsloppet? Tjejmilen? :)

xoxo

2 comments:

  1. Så jävla skoj! Jag sprang dagloppet i australien och bara älskaed det!! =) KramC

    ReplyDelete
  2. Great pictures <3 Miss you honey!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...