01/08/2008

Google

Har hittat ett jobb pa internet jag valdigt valdigt garna vill ha. Rattare sagt ar det Google som har lagt ut pa sin jobbsida att de soker en "Recruiting Coordinator" till deras Londonkontor. Jobbet verkar idialt for mig men nagonstans finns det anda en sparr inom mig att soka det.

Laste nagonstans att Google tar emot over en miljon jobbansokningar per ar och enbart 0.6% av dem gar vidare till en forsta intervju. Om man nu mot all formodan skulle ga vidare till en intervju sa ar chansen ohyggligt liten att man tar sig igenom deras 8-11 andra intervjuer innan anstallning borjar diskuteras. Jag vet att det ar helt fel satt att tanka men samtidigt har inte alla sa pass mycket tid och energi for att lagga ner pa det, nar chansen anda ar sa liten att man kommer nagon vart.


Google ar ett av varldens storsta foretag! Ett av varldens snabbast vaxande foretag! Och de har i minst 2 ar i rad vunnit pris for basta foretag att jobba for. Lonerna ar val inte kanda for att vara rekordhoga men istallet har de bonusar, gratis maltider, gratis akkort for att ta sig till jobbet etc. Det kan inte blir battre och det ar val darfor anstallnigsprocessen ar sa hard, bara jordens elit far jobba dar :)
Tillhor jag eliten? Ja men det tycker jag att jag gor, dags att fa ivag en ansokan innan det ar for sent.....

xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...